Події

   1 березня 2018 року на базі кафедри інформаційних технологій та математичних дисциплін відбулася студентська наукова конференція «Студентський науковий пошук – 2018», в якій взяли участь магістранти 5 та 6 курсів спеціальностей «Інформатика», «Соціальна інформатика» та «Математика».

   Із вітальним словом до учасників заходу звернулася Литвин Оксана Степанівна, кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник, завідувач кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін.

   Під час доповідей магістранти продемонстрували проміжні результати своїх наукових досліджень. Цікава тематика доповідей учасників викликала чималий інтерес та сприяла обговоренню актуальних питань.

   За результатами роботи буде видано електронний збірник матеріалів конференції «Студентський науковий пошук – 2018».

Дякуємо учасникам конференції за конструктивний науковий діалог та плідні дискусії. Бажаємо нових наукових звершень!

   23 лютого 2018 р. відбулася звітна конференція із захистом переддипломної практики студентів ІV курсу групи ІНб-1-14-4.0д під керівництвом старшого викладача Співак С.М., та викладача Сабліної М.А., кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Факультету інформаційних технологій та управління.

   Педагогічна практика (переддипломна) тривала 2 тижні з 05.02 по 17.02 2018 р. та передбачала різноаспектну самостійну діяльність студентів на робочому місці вчителя-предметника та класного керівника. Метою переддипломної практики було формування у майбутніх фахівців професійних умінь та навичок, а головне – готовності до професійної педагогічної діяльності.

   Базами для проведення практик були як загальноосвітні навчальні заклади м. Києва, так і наш Університет в рамках соціального проекту «З Києвом та для Києва». У соціальному проекті «З Києвом та для Києва» практиканти проводили уроки з комп’ютерної грамотності, організації ефективної роботи на ПК та надавали ІКТ-консультації пенсіонерам Оболонського району.

    Зміст практики (переддипломної) педагогічної в школі передбачав ті ж складові, що й педагогічна практика (навчальна), але з урахуванням особливостей професійно-педагогічної діяльності вчителя-предметника та класного керівника з учнями старших (ІІІ ступінь загальноосвітньої школи), що зумовлює різноманітність форм, методів, засобів навчання основних фахових предметів, забезпечення викладання навчальних предметів відповідно до профілю навчання або спеціалізації, здійснення профорієнтаційної роботи, підготовку старшокласників до зовнішнього незалежного оцінювання. Таким чином відбувалося ускладнення й урізноманітнення за предметом, змістом і характером діяльності студентів, які перебували на переддипломній педагогічній практиці.

Під час проходження практики студенти-практиканти виконували ряд завдань, а саме:

  • надавали допомогу вчителю у розробленні і виготовленні дидактичних і методичних матеріалів;
  • розробляли комп’ютерну підтримку вивчення конкретної навчальної теми до уроків;
  • підготували план-проспект профорієнтаційного заходу для учнів старших класів, де здійснили презентацію історії розвитку Київського університету імені Бориса Грінченка, напрями, спеціальності та рівні підготовки фахівців;
  • ознайомили учнівський та педагогічний колектив із цікавими подіями життя Київського університету імені Бориса Грінченка, іменами видатних педагогів, з якими пов’язано історію та сьогодення закладу.

Після проходження практики студенти вчасно подали усю необхідну документацію на кафедру, в цілому практика пройшла успішно. Студенти були задоволені та вражені насиченістю програми та різноманітністю завдань, який виконує вчитель в школі!

   У першокурсників спеціальності 111 «Математика» завершилася перша у їх студентському житті навчальна практика з математики. Двотижнева програма практики була насиченою. Головних завдань три. Комплексну (з елементарної математики, лінійної алгебри і математичного аналізу) розрахунково-графічну роботу студенти виконували за індивідуальними завданнями на базі Центру «живої» математики (тут викладачі кафедри проводили практичні заняття-тренінги, надавали необхідні індивідуальні консультації). Крім того, практика передбачала виконання двох проектів (принаймні один із них мав бути груповим): розробка теми (підібраної самостійно або з пропонованого переліку) з розділу «цікавої, живої» математики і підготовка її презентації для школярів та написання нарису (есе) з історії української математичної науки. Консультантами студентів на етапі обрання теми нарису (есе) та у процесі дослідницької, пошукової роботи виступили вчені Інституту математики НАН України.

    21 та 23 лютого 2018 року відбувся захист результатів практики. Особливо приємно вразили комісію презентації підготовлених проектів для школярів. Стільки всього цікавого і несподіваного! Математику в мистецтві і мистецтво в математиці переконливо демонструвала юна художниця і математик Каріна. Мистецтвом орігамі захоплювали Настя та Альона (і навіть провели майстер-клас, результатом якого став колективно створений лебідь). Як виявилося, орігаметрія – цілком математична наука зі своїми аксіомами, теоремами і навіть іноді приходить на допомогу геометрії побудов, де безсилі циркуль і лінійка! Присутні на захисті дізналися також «хто» такі чевіани і що вони роблять в геометрії? Про це цікаву презентацію підготував Тимур. Про те, що музика і математика – сестри, переконувала Юля, про походження чисел розповіла Ангеліна, з геометричними фракталами знайомили Антон та Ігор, цікаві властивості чисел Фібоначчі демонстрували Аліна та Яна, про факторіали та їх використання в задачах комбінаторики розповів Нікіта.

   Презентація нарисів (есе) відбудеться в Інституті математики. Автори кращих досліджень будуть доповідати свої результати на Вченій раді Інституту, а самі нариси (есе) – надруковані в Альманасі до 100-літнього ювілею Інституту.

 

   Уже третій рік поспіль, з 19 по 23 лютого 2018 р. Прошкін В.В., доктор педагогічних наук, професор кафедри ІТМД, і Мазур Н.П., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри ІТМД брали участь у роботі Грінченківської наукової зимової школи для аспірантів і докторантів України галузі знань «Освіта / Педагогіка».

   Для здобувачів із різних ВНЗ науковці Факультету провели лекцію «Використання методів математичної статистики в експериментальних педагогічних дослідженнях», а також організували практичне заняття «Програмне забезпечення обчислення результатів педагогічного експерименту».

   20 лютого 2018 року відбулась звітна конференція студентів групи ІНб-1-17-4.0д спеціальності «Комп’ютерні науки» в рамках навчальної практики (з комп’ютерних наук) під керівництвом завідувача кафедри інформаційних технологій та математичних дисциплін Факультету інформаційних технологій та управління Київського університету імені Бориса Грінченка Литвин О.С., доктора технічних наук, професора Бушми О.В., кандидата технічних наук, доцента Абрамова В.О. та ст. викладача Співак С.М.

   Навчальна практика з комп’ютерних наук – важливий етап на шляху фахової підготовки бакалавра в галузі інформаційних технологій. Цей етап наближає студентів до майбутньої професії, ознайомлює їх з практичними аспектами подальшої професійної діяльності, сприяє розвитку їх творчих здібностей, навичок, ділової співпраці у колективі. Ця практика формує первинний досвід професійної діяльності та сприяє успішному саморозвитку студента. Така форма практичної підготовки фахівця покликана не тільки забезпечити набуття професійних компетентностей, а також суттєво впливає на формування важливих рис особистості спеціаліста.

   Специфіка навчальної практики з комп’ютерних наук на першому курсі полягає у тому, що студент окрім теоретичних знань про будову та принципи функціонування сучасних апаратних засобів обчислювальних систем отримує практичні навички, необхідні для раціонального використання сучасної обчислювальної техніки та передових технологій, вміння працювати з периферійними засобами, локальними комп’ютерними мережами, ефективно використовувати Інтернет, створювати фізичні об’єкти та електронні схеми, досліджувати їх властивості, а також узагальнювати, представляти та захищати отримані результати роботи. Набуття та закріплення комплексу компетентностей в сфері інформаційних технологій організується у спеціалізованому Центрі розвитку компетентностей (ЦРК), що суттєво підвищує ефективність навчального процесу.

   Робота студента у період навчальної прак­тики з комп’ютерних наук хара­ктери­зується тією ж різноманітністю функцій, що й робота фахівця з інформаційних технологій, тобто передбачає різні напрями самостійної діяльності студента на сучасному комп’ютеризованому робочому місці, а саме:

  • визначення обсягу потрібної технічної інформації, її пошук та узагальнення;
  • теоретичне та практичне дослідження принципів побудови сучасних обчислювальних засобів і систем;
  • налаштування та обслуговування обчислювальних систем і периферійних пристроїв;
  • створення фізичних об’єктів інформаційних технологій;
  • розробка та практична реалізація електронних схем;
  • дослідження властивостей електронних пристроїв;
  • отримання та узагальнення результатів дослідження об’єктів інформаційних технологій;
  • презентація та захист отриманих результатів дослідження тощо.

 Творчий характер практики передбачає, що у її процесі в кожного студента розвиваються дослідницькі здібності, здатність до нестандартного вирішення фахових завдань.

   Комплексний характер практики передбачає те, що студент вивчає інформаційні матеріали з обчислювальних техніки, узагальнює отримані результати, самостійно обирає шляхи реалізації об’єктів інформаційних технологій і використовує напрацювання для розробки електронних і електромеханічних пристроїв вбудованого керування реальним об’єктом. При цьому студент виконує необхідну дослідницьку роботу, навчається роботі з документами, отримає практику презентації та захисту власної розробки.

   Окрім творчої роботи у Центрі розвитку компетентностей в програмі практики було закладено проведення екскурсій, а саме відвідування сучасних лабораторій та ІТ-компаній, що мали на меті допомогти нашим студентам зробити усвідомлений вибір майбутньої спеціалізації.

   Тож, за два тижні наші студенти відвідали 3 екскурсії. Спочатку ми відправилися в лабораторію-акселератор для хардвердових стартапів «IoT Hub». Тут нашим студентам прочитали лекцію про Інтернет речей, як одну з найпопулярніших концепцій в сучасній футурології. Також, нам розповіли про особливості створення стартапів, їх просування на закордонний ринок, чим власне і займається лабораторія-акселератор. На цій зустрічі студенти мали можливість подивитися існуючі стартапи різних команд, поспілкуватися з їх розробниками та навіть випробувати деякі на собі. Студенти залишилися задоволені такою екскурсією і навіть виявили бажання спробувати згенерувати ідеї для власного стартапу!

   Наступною студенти відвідали відкриту лабораторію електроніки Lampa на базі кафедри Конструювання електронно-обчислювальної апаратури факультету електроніки НТУУ «КПІ». Це відкрита лабораторія для вивчення електроніки, проведення досліджень, розробки проектів і створення прототипів. Хоча лабораторія функціонує на базі КПІ, вона відкрита для всіх бажаючих. Сюди приходять студенти з інших факультетів КПІ та інших вишів, школярі, випускники. В лабораторії є все необхідне для вивчення та розробки електронних пристроїв.

   Третьої студенти відвідали компанію NetCracker Technology - світовий лідер в області створення і впровадження комплексних BSS / OSS-рішень для провайдерів послуг зв'язку, великих підприємств і державних установ. Провідні спеціалісти компанії прочитали нашим студентам цікаву лекцію про необхідні Hard та Soft Skills, які необхідні сьогоднішньому ІТ-професіоналу та про перспективи навчанння і кар’єри талановитої молоді в компанії.

В цілому студенти успішно пройшли практику. А результати практики залежали від сумлінності роботи кожного студента та їх уміння співпрацювати разом.

   15 лютого 2018 року студенти першого курсу ІНб1-17-4.0д спеціальності «Комп’ютерні науки» в рамках навчальної практики (з комп’ютерних наук), під керівництвом старшого викладача кафедри інформаційних технологій та математичних дисциплін Співак С.М., відвідали київську штаб-квартиру компанії NetCracker Technology, яка є світовим лідером в області створення і впровадження комплексних систем експлуатаційної підтримки (BSS / OSS-рішень) для провайдерів послуг зв'язку, великих телекомунікайних компаній, підприємств і державних установ. Компанія успішно працює в області надання рішень і сервісів по управлінню телекомунікаційними операціями і визнана провідними консалтинговими компаніями і аналітичними агентствами. Офіси та представництва NetCracker Technology знаходяться в 34 країнах світу. Штаб-квартира розташована в передмісті Бостона, місті Волсем, штат Массачусетс, США. Центри розробки знаходяться в Росії, Україні, Англії, Індії, США і Ізраїлі.

   Наші студенти мали можливість побачити робочий простір компанії та поспілкуватися з співробітниками. Усіх учасників екскурсії вразила невимушена атмосфера, тут нас гостинно зустріли і розповіли цікаві факти з історії компанії, розвиток ринку праці даного напрямку, особливості роботи та можливості розвитку молодих кадрів. Провідні спеціалісти компанії прочитали нашим студентам цікаву лекцію про необхідні Hard та SoftSkills, на які слід звернути увагу студентам при виборі професії даного напрямку.

   Особливо пробудило зацікавленість у наших студентів те, що компанія зацікавлена у розвитку молодих кадрів і всіляко їм сприяє, тому вже понад 10 років Netcracker навчає студентів провідних університетів і приймає в свою команду талановиту молодь. Так, обдарована молодь може рік навчатися на безкоштовних курсах, де поглиблюватиме свої знання з об’єктно-орієнтованого програмування на Java, Enterprise Java, баз даних і SQL, web-технологій, мережевих технологій і основ бізнес-аналізу. Після циклу лекцій та лабораторних занять на студентів чекатиме масштабний навчальний проект на Java, де в ролі кураторів виступатимуть провідні аналітики і розробники компанії. А кращим випускникам навчального центру компанія пропонує пройти співбесіду на роботу. Гнучкий графік дозволяє поєднувати роботу і навчання на стаціонарі.

Студенти залишилися задоволені такою екскурсією і деякі навіть загорілися вивченням мов програмування задля подальшого саморозвитку у цьому напрямку!

 

 

   15 лютого 2018 року до нас завітали випускники Київського електромеханічного коледжу. Найперше, що побачили гості - це наші басейн, тренажерний і спортивні зали, які їм люб'язно показав директор спорткомплексу Якобчук Зіновій Петрович. Далі була розмова із завідувачем кафедри Литвин О.С., професором Бурячком В.Л. та старшим викладачем Складанним П.М. В 226-й аудиторії нашим майбутнім студентам ми показали з чого починається фахівець з інформаційних технологій: мікроконтролери, вбудовані системи, комп'ютерні мережі, їх вразливості і захист. Великий інтерес у гостей викликала демонстрація "шпигунських" пристроїв і засобів для їх виявлення, а також - квадрокоптер! Зустріч була цікавою з безліччю питань і уточнень про спеціальності "Кібербезпека" і "Комп'ютерні науки". А завершальним пунктом відвідин стала...їдальня.
 
Сподіваємось, що наслідком схвальних відгуків гостей стане їх студентський квиток Київського університету імені Бориса Грінченка, отриманий 1 вересня 2018 року!