24 березня 2025 року в рамках Меморандуму про співпрацю Університету Грінченка з Незалежною асоціацією шкіл БпЛА України Артем Платоненко, виконавчий директор Незалежної асоціації шкіл БПЛА України, доцент кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки імені професора Володимира Бурячка ФІТМ провів для студентів університету ознайомчий майстер-клас. Спочатку Артем розповів про мету Асоціації та можливості шкіл у різних регіонах України.
А потім продемонстрував популярні моделі квадрокоптерів, надав рекомендації з безпечного навчання управлінню БпЛА, розповів про можливості участі у змаганнях з військово-технологічних видів спорту, проведення випробувань дронів і засобів їх виявлення та протидії. Студенти були мотивовані та зацікавлені цими технологіями, хоча більшість була не з технічних спеціальностей.
Дуже важливо спільними зусиллями підтримувати та розвивати сферу БпЛА, особливо, з молоддю, адже ворог нікуди не зникне, тому кожен українець має бути підготовленим, щоб дати відсіч!
До речі, на каналі PRO:UA є інтерв’ю Артема та члена Ради асоціації шкіл БПЛА України Сергія Савченка про те кого і чому навчають в школах асоціації, як співпрацює спільнота для обміну досвідом, як долучитися до технологічної спільноти, майбутнє безпілотних систем та ще багато іншого цікавого.


20 березня 2025 року відбулася чергова зустріч учасників COUL-проєкту «Математичне моделювання та штучний інтелект», яка пройшла у динамічній та натхненній атмосфері. Під час зустрічі студенти представили свої команди та ідеї, над якими працюватимуть упродовж проєкту; обговорили перші результати і домовилися про подальші кроки.
Команда «Середня освіта+Микола» обрала актуальну тему: «Штучний інтелект у навчанні математики: від теорії до практики». Вони мають на меті дослідити можливості використання AI-технологій для вдосконалення навчання математики у школах.
Команда «Genius People» буде працювати над темою: «Розпізнавання рукописного тексту: як математика та AI допомагають в освіті». Команда вже чітко визначила мету проєкту та цільову аудиторію, а також обговорила потенційні шляхи практичної реалізації ідеї.
Команда «Закохані в математику» запропонувала надзвичайно важливу тему: «Адаптивне навчання: створення макету інтелектуального репетитора з математики». Їхня ідея спрямована на підвищення ефективності вивчення математики.
Команда «Mathoptimum» обрала тему: «Оптимізація навчальних процесів». Вони вже провели значну роботу: розробили опитування для студентів, яке поширили серед учасників проєкту, а також провели SWOT- та PEST-аналіз для глибшого розуміння можливостей і викликів, пов’язаних із реалізацією їхньої ідеї.
Деякі команди встигли провести лише одну спільну зустріч, тоді як інші – неодноразово зустрічалися для обговорення ідей і формування спільного бачення. Така динаміка роботи сприяє не лише активній взаємодії учасників, а й розвитку навичок командної роботи, критичного мислення та міжкультурної комунікації.
Саме завдяки такому підходу COUL-проєкт набирає обертів, і вже зовсім скоро ми очікуємо на нові цікаві розробки, результати досліджень та практичні рішення, що поєднують математику і штучний інтелект задля розвитку сучасної освіти.

18 березня 2025 року відбулася зустріч, в якій взяли участь голова НТ Ізабелла Соболенко, заступник голови Нікіта Ворохоб та секретар Наукового товариства Гліб Криволапов, декан Факультету інформаційних технологій та математики Оксана Литвин, заступник декана з наукової роботи Наталія Коршун та завідувачі кафедр Факультету Ірина Машкіна, Павло Складанний та Світлана Семеняка.
В ході зустрічі було визначено напрями співпраці Наукового товариства з науковцями кафедр, тематику запланованих семінарів, які будуть корисні для наших майбутніх науковців, участь студентів у конференціях, круглих столах та інших наукових заходах, шляхи мотивації студентів до участі у науковій роботі.
Запрошуємо студентів Факультету до участі в роботі Наукового товариства!


Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Дві команди студентів 2 курсу спеціальності «Комп’ютерні науки» взяли участь у Міжнародному конкурсі студентських наукових робіт «Black Sea Science» за напрямком «Інформаційні технології, автоматизація і робототехніка».
Цей престижний конкурс щорічно проводиться на базі Одеського національного технологічного університету під егідою Black Sea Universities Network та ISEKI-Food Association, об’єднуючи талановитих студентів з різних країн для обміну науковими ідеями та досвідом.
-
Перша команда у складі Пігіди Данила, Кравця Артема та Коновала Євгенія представила на конкурс наукову роботу на тему:
«Network Security Analysis – Implementation of Access Policies and Basic-Level Threat Protection».
-
Друга команда у складі Комара Дмитра, Бут Софії та Кулик Карини працювала над темою:
«Integrating the Internet of Things into Computer Networks – Basic Configuration and Security».
Керівниками студентських наукових проєктів виступили:
Абрамов Вадим Олексійович, канд. техн. наук, доцент кафедри комп’ютерних наук,та Глушак Оксана Михайлівна, канд. пед. наук, доцент кафедри комп’ютерних наук.
Щиро вітаємо студентів і наукових керівників із участю у престижному міжнародному науковому заході та бажаємо нових звершень у галузі інформаційних технологій!

13 березня 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
У межах співпраці між Київським столичним університетом імені Бориса Грінченка, Інститутом математики НАН України, Київським національним університетом імені Тараса Шевченка, та Інститутом цифровізації освіти НАПН України 13 березня 2025 року відбулася перша зустріч у рамках української ініціативи COUL-проєкту «Математичне моделювання та штучний інтелект». Ця подія стала результатом попереднього навчання й обміну досвідом, зокрема участі у AMU Summer School «Internationalization and Internationalization at Home through Virtual Exchange: Creating a Motivating Environment for Collaborative Online International Learning (COIL)», що проходила в Університеті Адама Міцкевича (м. Познань, Польща).
До участі в проєкті долучилися студенти Університету Грінченка, які навчаються за спеціальностями «Комп’ютерні науки» та «Математика», а також студенти механіко-математичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, які опановують освітню програму «Математика (середня освіта)». Свою наукову експертизу до співпраці внесли й аспіранти Інституту математики НАН України та Інституту цифровізації освіти НАПН України, чиї дослідження охоплюють математичне моделювання, штучний інтелект і цифровізацію наукової діяльності. Організаторами проєкту стали досвідчені науковці та викладачі: Марина Грисенко, доцент кафедри загальної математики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Оксана Глушак, доцент кафедри комп’ютерних наук Університету Грінченка, та Олександра Локазюк, старший викладач кафедри математики і фізики Університету Грінченка, а також молодший науковий співробітник відділу математичної фізики Інституту математики НАН України.
Перша зустріч дала змогу учасникам познайомитися, сформувати міжінституційні команди та визначити свої ролі у спільній роботі. Це стало важливим кроком до ефективної співпраці, обміну знаннями та набуття практичного досвіду в галузі математичного моделювання та штучного інтелекту.
З нетерпінням очікуємо на наступні зустрічі та перші результати спільної роботи!

8 березня 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Щороку 14 березня світ відзначає День числа Пі, який з 2019 року також визнаний Міжнародним днем математики. Це свято стало традиційним у багатьох країнах, адже воно підкреслює значення математичних знань та їх роль у науці та повсякденному житті. В Україні активним організатором заходів, присвячених цьому дню, виступає Національний центр «Мала академія наук» спільно з партнерами, серед яких Університет Грінченка.
У межах святкової програми 8 березня 2025 року кафедра математики і фізики Університету Грінченка провела командну гру «Математичний Брейн-ринг». До участі долучилися команди учнів 10-11 класів київських шкіл та коледжів, зокрема: Київський фаховий коледж міського господарства ТНУ імені В.І Вернадського, Київський військовий ліцей імені Івана Богуна, СШ №235 імені В. Чорновола, фаховий коледж «Універсум».
Програма заходу була насиченою та різноманітною. Учасники змагалися у математичних конкурсах та розв’язували цікаві задачі. Окрім цього, доцент кафедри математики і фізики Сергій Радченко провів інтерактивну лекцію про криві другого порядку, де студенти та школярі не лише отримали теоретичні знання, а й власноруч будували криві у навчальній аудиторії. На завершення студентка другого курсу спеціальності «Математика» Олександра Козинець представила презентацію про взаємозв’язок математичних ідей з мистецтвом та архітектурою.
Кожен учасник отримав сертифікат, а переможці – цінні подарунки з символікою Університету Грінченка.
Цей захід вкотре продемонстрував, що математика – це не лише формули та обчислення, а й захопливий світ логіки, інтелектуальних викликів і творчості, який надихає молодь розширювати горизонти знань.

18-20 лютого 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Сталий розвиток суспільства неможливий без якісної освіти. Саме вона формує критично мислячих громадян, забезпечує інноваційний розвиток економіки та сприяє створенню ефективних державних інституцій. Освіта – це не просто передача знань, а й процес формування навичок, які відповідають сучасним викликам. Саме тому одним із основних напрямів освітньої політики є підвищення якості освітніх програм та їх відповідність сучасним вимогам ринку праці.
18 лютого 2025 року відбувся методичний семінар «Акредитація освітніх програм – робота без помилок». Захід об'єднав освітян, серед яких завідувачі кафедр та гаранти освітніх програм Факультету інформаційних технологій та математики. Модераторами семінару стали: Олексій Жильцов – проректор з науково-педагогічної роботи, Євген Антипін – завідувач НМЦ стандартизації і якості освіти Таїсія Бульба – завідувач НМЦ акредитації і ліцензування.
Під час семінару учасники розглянули оновлені вимоги щодо акредитації освітніх програм, а також обговорили важливі кейси, які допомагають забезпечити якість вищої освіти. Особливу увагу приділили питанням виявлення та усунення можливих недоліків під час реалізації освітніх програм.
Не менш важливим є вивчення та оцінка освітніх послуг, що надаються студентам. Саме тому 20 лютого 2025 року відбулася перша частина тренінгу дослідницького модуля «Застосування методу анкетування для вимірювання якості освітніх послуг». Тренером виступила доктор наук з державного управління, кандидат педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України Тетяна Лукіна.
На тренінгу були розглянуті питання: формулювання освітньої проблеми, мети та завдань дослідження якості освітніх послуг; проблема відбору показників та критеріїв оцінювання якості освітніх послуг та інші. Залучення методів соціологічного дослідження, зокрема анкетування, дозволяє отримати об’єктивні дані про ефективність навчального процесу, врахувати думки студентів і викладачів, а також своєчасно впроваджувати зміни для його покращення.
Такі заходи є важливою складовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти в університетах, оскільки дозволяють удосконалювати освітній процес, робити його ефективнішим та більш конкурентоспроможним.
