Події

24 серпня Україна святкує свій 33-й День Незалежності – головне державне свято, що символізує свободу, незалежність та непохитний дух нашого народу. У цей день ми відзначаємо найважливіше досягнення, яке може мати нація, – власну державність.

 

Шлях до незалежності України був довгим і важким. Перший важливий крок на цьому шляху було зроблено у 1918 році, коли IV Універсалом Центральної Ради Української Народної Республіки було проголошено створення незалежної української держави.

Однак, тільки 16 липня 1990 року Верховна Рада УРСР прийняла Декларацію про державний суверенітет України. Проте незалежність набула реальної форми лише через рік, коли 24 серпня 1991 року Верховна Рада УРСР на позачерговому засіданні прийняла Акт проголошення незалежності України. Цей історичний крок був підтверджений волею народу на всеукраїнському референдумі 1 грудня 1991 року.

 

Сьогодні, в умовах сучасних викликів, українців об’єднує спільна мета – будувати міцну, незалежну та демократичну державу. Тисячі наших громадян, включаючи адвокатів, з честю і гідністю служать у Збройних Силах України, а сотні тисяч співвітчизників допомагають у тилу. Щодня кожен з нас робить свій внесок у наближення нашої спільної перемоги.

 

Ми пам’ятаємо і вшановуємо тих, хто віддав своє здоров'я і життя заради нашої свободи, і підтримуємо родини полеглих героїв. У найскладніші моменти ми повинні бути єдиними, допомагаючи один одному і зміцнюючи нашу країну.

 

У цей важливий для кожного з нас день, я бажаємо всім миру, незламної віри, сили та невичерпного натхнення у щоденній праці на благо нашої Батьківщини.

 

Знімок екрана 2024 08 24 141356

З 14 по 21 липня 2024 року Катерина Груздьова, студентка спеціальності 111 – Математика другого (магістерського) рівня освіти, брала участь у літній школі «Імовірність, геометрія та машинне навчання» («Probability, Geometry, and Machine Learning), яку організував Міжнародний центр математики в Україні.

Протягом тижня слухачі відвідали 16 лекцій від чотирьох провідних дослідників: Августа Героліна, Марка Редельсона, Кароля Борочки, Пьотра Наяра (Augusto Gerolin, University of Ottawa, Canada, Mark Rudelson, University of Michigan, USA, Károly Böröczky, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Hungary, Piotr Nayar, University of Warsaw, Poland), на яких досліджували міждисциплінарні задачі та технології на перетині високовимірної ймовірності, опуклої геометрії, машинного навчання та оптимального транспортування.

Так, учасники школи обговорювали зв’язки між нерівностями ізопериметричного типу та явищем концентрації міри; розглядали теоретичні основи машинного навчання, що базуються на високовимірній ймовірності, області, яка керується геометричною інтуїцією, та різні теореми і проблеми, пов'язані з геометричною комбінаторикою, де випадкові знаки відіграють важливу роль; доводили закон півкола Вігнера, який можна розглядати як некомутативну версію центральної граничної теореми. Як і в звичайній школі, були і домашні завдання для самостійного дослідження деяких проблем теорії ймовірності, геометрії та машинного навчання і обговорення власних рішень з одногрупниками та викладачами.

Завдяки організаторам школи "Probability, Geometry, and Machine Learning", керівництву Українського католицького університету, на базі якого проходила школа, учасники отримали не тільки знання, а й незабутні враження від спілкування із друзями та математиками з різних куточків світу. Отримані знання та досвід обов’язково стануть у нагоді в подальших наукових дослідженнях та розвитку професійних здібностей Катерини.

SDG 08 min

З 14 по 20 липня 2024 року Глушак Оксана, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп'ютерних наук, та Локазюк Олександра, кандидат фізико-математичних наук, старший викладач кафедри математики і фізики, взяли участь у літній школі «Internationalization and Internationalization at Home through Virtual Exchange: Creating a Motivating Environment for Collaborative Online International Learning» на базі Університету імені Адама Міцкевича (Adam Mickiewicz University, м. Познань, Польща).

Протягом тижня учасники мали можливість детально ознайомитися з ключовими аспектами реалізації міжнародних проєктів Collaborative Online International Learning (COIL). Перший акцент програми був на підготовці до впровадження COIL. Учасники розглянули, як поєднати традиційні методи навчання з інноваційними підходами та як подолати виклики, що виникають при реалізації COIL-проєктів. Обговорювалися основні аспекти проєктування COIL: встановлення чітких цілей, визначення відповідних завдань і вибір ефективних інструментів для міжкультурної онлайн-співпраці.

Особливу увагу було приділено огляду різних форматів COIL, від окремих занять до спільних курсів, що дозволило учасникам зрозуміти широкий спектр можливостей, які ці формати відкривають. Важливим моментом було також розуміння можливостей та викликів, що виникають при реалізації міждисциплінарних курсів COIL. Учасники обговорили стратегії, які допоможуть викладачам і студентам подолати навчальні бар’єри.

Польські колеги продемонстрували успішні проєкти Університету імені Адама Міцкевича у співпраці з провідними університетами світу. На завершення тижня відбувся практичний семінар з проєктування COIL-проєктів, де учасники мали змогу застосувати отримані знання на практиці та спланувати власні ініціативи для їх подальшої реалізації. Це стало чудовою нагодою для обговорення основних ідей та викликів, пов’язаних із реалізацією майбутніх COIL-проєктів між українськими та польськими учасниками.

Ми щиро вдячні Університету імені Адама Міцкевича за чудову організацію цікавого та корисного заходу. Отримані знання та досвід обов’язково будуть впроваджуватись в освітній процес на нашому факультеті та в університеті.

SDG 04 min

12 червня 2024 року відбувся захист дисертації на здобуття ступеня доктора філософії зі спеціальності 125 Кібербезпека. Здобувач Черненко Роман Миколайович, успішно завершивши навчання на освітньо-науковій програмі «Інформаційна безпека держави», під керівництвом Андрія Олександровича Аносова, кандидата військових наук, доцента, доцента кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки імені професора Володимира Бурячка, представив свою дисертацію на тему «Моделі та методи забезпечення захисту інформації, що передається відкритими каналами в мережах інтернету речей».

Разова спеціалізована вчена рада ДФ 26.133.062 у складі:

  • голови ради Коршун Наталії Володимирівни, доктора технічних наук, професора (Київський столичний університет імені Бориса Грінченка),
  • рецензентів Гулака Геннадія Миколайовича, доктора технічних наук, професора (Київський столичний університет імені Бориса Грінченка), Соколова Володимира Юрійовича, кандидата технічних наук, доцента (Київський столичний університет імені Бориса Грінченка),
  • офіційних опонентів Смірнова Олексія Анатолійовича, доктора технічних наук, професора (Центральноукраїнський національний технічний університет), Гнатюка Сергія Олександровича, доктора технічних наук, професора (Національний авіаційний університет)

на підставі атестації здобувача, публічного захисту дисертації «Моделі та методи забезпечення захисту інформації, що передається відкритими каналами в мережах інтернету речей», обговорення, наукової дискусії, відкритого голосування ухвалила присудити Черненку Роману Миколайовичу ступінь доктора філософії з галузі знань 12 Інформаційні технології за спеціальністю 125 Кібербезпека.

Вітаємо Романа Миколайовича з успішним захистом та бажаємо подальших наукових звершень!

Захист Черненко

SDG 08 minSDG 04 min

Бібліографічні спадки видатних вчених є неоціненним скарбом для наукової спільноти, яскравим прикладом того, як наука та знання можуть передаватися через покоління, сприяючи прогресу та розвитку людства.

Викладачі кафедри математики і фізики разом з науковцями Інституту архівознавства Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського з великим інтересом та ретельністю поставилися до збереження спадку Ю.М. Березанського, – видатного математика, академіка НАНУ, одного із фундаторів сучасної теорії функціонального аналізу.

Андрій Шаповал, доктор історичних наук, завідувач відділу археографії та Марина Коломієць, науковий співробітник відділу археографії прийняли на постійне зберігання до Інституту архівознавства унікальні видання, рукописи, матеріали ділового та приватного листування, що відображають науковий шлях Юрія Макаровича і дають уявлення про його методи роботи та науковий процес.

Ці матеріали не лише зберігають пам'ять про досягнення науковця, вони є важливим ресурсом для істориків науки, служать джерелом натхнення для нових поколінь вчених, показуючи їм приклад високого професіоналізму та відданості науці.

SDG 04 min

27 травня 2024 року у режимі онлайн відбулась зустріч Віктора Каракаша, Senior Java Developer компанії Levi9 Ukraine, зі здобувачами спеціальності 122 «Комп’ютерні науки». Тема зустрічі важлива і актуальна, особливо, для наших випускників-бакалаврів – «Процес рекрутингу в ІТ-компанії. Від резюме до офера». Віктор розповів про таке:

  • в чому різниця процесу пошуку роботу в Україні та Європі,
  • технічне інтерв’ю: як готуватись,
  • як привернути увагу рекрутера, якщо немає комерційного досвіду,
  • як знайти роботу в IT-кандидату без досвіду,
  • як правильно подати нерелевантний досвід та багато іншого.

Після лекції Віктор відповів на запитання студентів і обговорив з ними напрями розвитку та потреби українського ринку ІТ-галузі.

Дякуємо спікеру Віктору Каракашу за цікаву лекцію!

                                                                                                                                                                                                                                                           SDG 04 min SDG 08 min

Виробнича практика здобувачів є одним із важливих видів освітнього процесу і здійснюється з метою набуття практичних навичок самостійно приймати рішення в реальних виробничих умовах. Вона покликана підготувати майбутніх фахівців до реальної роботи, забезпечити належний рівень їхньої професійної підготовки.
Протягом трьох тижнів (з 29.04-19.05 2024 р.) здобувачі І курсу освітньої програми "Інформаційно-аналітичні системи" спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» Дембіцька Анна, Здебська Антоніна, Горбачевський Максим, Великодній Артем та Попов Євгеній в рамках співпраці факультету із відомою компанією SoftServe проходили на базі компанії виробничу практику. Під керівництвом ментора практиканти мали можливість закріпити й поглибити теоретичні знання, уміння та навички, набуті в під час навчання в університеті, під час розробки та захисту власного проєкту.
Наші студенти успішно виконали всі практичні завдання та захистили свої проєкти і отримали позитивні відгуки від компанії. такий формат практик є гарним прикладом інтеграції IT-бізнесу та університетської освіти, адаптації та актуалізації навчального процесу. Сподіваємося на подальшу співпрацю та нові спільні програми з компанією SoftServe.

 SDG 04 min