Події

З 29 травня по 07 червня 2023 року на Факультеті інформаційних технологій та математики Київського університету імені Бориса Грінченка у форматі хакатону пройшла навчальна практика студентів першого курсу спеціальності комп’ютерні науки.

Термін «хакатон» походить від двох слів: Hack (зламувати) та Marathon (марафон). Найчастіше термін «хакатон» використовується по відношенню до заходів, пов’язаних із програмуванням, коли IT-фахівці збираються разом, щоб спільно вирішити конкретну проблему, проте поступово ідея інтенсивної роботи над проблемою в обмежений період часу поширилась і на інші важливі сфери.

Уперше у стінах університету Хакатон був проведений у лютому 2019 року, як навчальна практика студентів першого курсу спеціальностей 111 Математика і 122 Комп’ютерні науки.

Про Хакатон – червень 2019,

Про Хакатон – лютий 2019,

Про Хакатон – лютий 2020.

Не зважаючи на пандемію та військову агресію ми продовжуємо наші традиції проведення практики у відповідному форматі. «Розумна країна: відбудова країни в післявоєнний період» – тема, яка об’єднала Хакатон-проєкти наших студентів цього року. Командний проєкт передбачав пошук і розробку власної ідеї, проєктування пристрою, створення реального макету пристрою або його віртуальної 3D-моделі, його програмування, презентація та захист проєкту. Важливим завданням також було побудова маркетингової стратегії просування ідеї як майбутнього стартапу.

Команди працювали у змішаному форматі від обговорення ідеї до результату, кожен член команди мав свою роль при виконанні проєкту.

Серед проєктів були дрон-шукач вибухонебезпечних предметів, пристрій для навчання хімії завдяки симуляціям, дрон-розвідник, розумний інноваційний візок для людей з особливими фізичними потребами та інші.

Проєкти всіх команд оцінювало не тільки журі, але й інші команди. Захисти проходили не завжди легко, бо у слухачів виникали питання та жваві обговорення. Але наші студенти достойно впорались зі всіма завданнями. Сподіваємось, що їх ідеї будуть корисні та знайдуть своє впровадження в майбутньому для розбудови нашої країни.

Особливістю навчання в нашому Університеті Грінченка є його практикоорієнтованість. Для ІТ-спеціальностей це дуже важливо і корисно, оскільки дає можливість швидко адаптуватись нашим студентам (так-так, у нас студенти можуть паралельно навчатись і працювати) і випускникам на робочих місцях. Практики у нас уже з першого курсу. Незважаючи на складні умови навчання під час війни, навчальна практика на 2 курсі пройшла в повному обсязі і на звітній конференції студенти показали свої результати. Основними завданнями ціє практики були розробка схем, алгоритмів і програм мережевої системи, її побудова та налагодження. Проєкти, що розробляли студенти в рамках цього етапу навчальної практики, передбачали використання знань та навичок, отриманих під час вивчення дисциплін «Операційні системи та системне програмування», «Технології комп’ютерних мереж», «Бази даних та інформаційні системи», «Паралельні та розподілені обчислення». Звичайно, це було непросте завдання, але наші  студенти достойно впорались з ним.

Більше про спеціальність 122 Комп'ютерні науки в Університеті Грінченка можна дізнатись ТУТ.

У сучасному світі, де ринок праці швидко змінюється, поєднання спеціальностей може забезпечити конкурентну перевагу. Комбінування різних спеціальностей дозволяє отримати ширший спектр навичок і знань. Це дозволяє працівникам бути більш універсальними та гнучкими, здатними виконувати різноманітні завдання.

Сьогодні ми познайомимо Вас з Катериною Кравчук, яка в повній мірі використала всі можливості від поєднання двох спеціальностей «Математика» та «Кібербезпека».

Фото Кравчук

 Катерина є випускницею ОПП «Математичне моделювання» і запам’яталася як ініціативна студентка, Грінченківська стипендіатка, яка брала активну участь у науково-дослідній роботі кафедри, студентському самоврядуванні, зокрема, виконувала обов’язки заступниці голови Студентської ради факультету. Паралельно з навчанням в магістратурі зі спеціальності «Математика» вона отримала кваліфікацію магістра зі спеціальності «Кібербезпека». Успішне поєднання двох спеціальностей посприяло Катерині визначитися з майбутнім професійним напрямом.

Наразі вона працює в ПрАТ «Національна енергетична компанія «Укренерго»» фахівцем із організації інформаційної безпеки. Одним із її ключових посадових обов’язків є здійснення оцінки ризиків інформаційної безпеки. Це реалізується на основі методів якісного та кількісного аналізу, зокрема, методу експертних оцінок. За словами Катерини, їй у роботі допомагають фундаментальні знання з математичного аналізу, математичної статистики, функціонального аналізу, імітаційного моделювання тощо.

І, традиційно, порада студентам від нашої випускниці: «Хочу побажати студентам знайти в собі сили та бажання для максимально глибокого дослідження обраних магістерських тем. Налагоджуйте комунікації з викладачами та науковцями, адже можливо хтось з них невдовзі стане вашим колегою. Досліджуйте нові інструменти та технології, розвивайте навички обробки даних та програмування, вивчайте математичне моделювання і використовуйте набуті знання у реальному житті. Успіхів!».

Побажаємо і ми нашій талановитій випускниці постійного зростання і вдачі в усіх майбутніх звершеннях!

Факультет інформаційних технологій та математики долучився до збору необхідних речей для допомоги мешканцям Херсона і Херсонщини, який було оголошено в нашому університеті. Разом ми незламні і непереможні!!!

фото благодійність 3

 
 

1-2 червня 2023 року на базі Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського проходив заключний етап Міжнародного конкурсу студентських наукових робіт, який відбувався за підтримки Міністерства освіти і науки України, під патронатом Національної комісії України у справах ЮНЕСКО. У конкурсі взяли участь понад 1000 студентів (598 наукових робіт) із 144 закладів вищої освіти України та 30-ти зарубіжних країн. На підсумковій конференції працювали 11 секцій.

Участь у конкурсі взяли й студенти спеціальності 111 Математика нашого університету:

- Катерина Груздьова, студентка 4-го курсу з науковою роботою «Inquiry based Learning в професійній підготовці вчителів математики» (науковий керівник – Марія Астаф’єва, доцент кафедри математики і фізики);

- Марія Унтілова, студентка 1 курсу другого (магістерського) рівня з науковою роботою «Підготовка майбутніх учителів математики до впровадження проблемного навчання в школі» (науковий керівник – Сергій Радченко, доцент кафедри математики і фізики);

- Катерина Ахмедова та Алла Орел, студентки 4-го курсу та 1 курсу другого (магістерського) рівня, відповідно, з науковою роботою «Тема дійсних чисел в програмі підготовки майбутніх учителів математики» (науковий керівник – Марія Астаф’єва, доцент кафедри математики і фізики).

Серед переможців ІІ туру конкурсу, які були оголошені після підсумкових конференцій на кожній із 11 секцій, – Катерина Груздьова, яка виборола друге місце.

Вітаємо Катерину та її наукового керівника із заслуженою перемогою та висловлюємо щиру подяку Марії Унтіловій, Аллі Орел і Катерині Ахмедовій за підготовку наукових робіт та участь у конкурсі.

 

24 травня 2023 року Наталія Морзе, професор кафедри комп'ютерних наук факультету інформаційних технологій та математики Київського університету імені Бориса Грінченка, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор (Україна) виступила з доповіддю «Освітні тренди в контексті європейських інтеграційних процесів» на ІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн-конференції  «Дистанційне та змішане навчання як засіб реалізації індивідуальної траєкторії професійного зростання педагога» в рамках проєкту «Цифрова трансформація в освіті: найкращі дослідження ЄС» (№10109900).

В конференції взяли участь 107 учасників, зокрема учителі, науково-педагогічні працівники, керівники закладів освіти (директори та заступники директорів ЗО), методисти інститутів післядипломної освіти, аспіранти, логопеди, психологи, спеціалісти відділів освіти. В цілому на конференції були представники закладів освіти із 21 області України, в тому числі Херсонської, Луганської, Донецької. Найбільше учасників зареєструвалися з міста Києва (32,6%), Запорізької (15,4 %), Харківської (10,8%), Київської (8,4%) областей. Для учасників, які не змогли взяти участь у синхронному дистанційному форматі, надано покликання на матеріали конференції (відеозапис, окремі презентації). Схвальні відгуки щодо організації та змісту конференції надали 76% учасників.

Учасники заслухали та обговорили доповіді з проблем трансформації освіти в умовах цифровізації суспільства. Зокрема, Морзе Наталія ознайомила учасників конференції з завданнями проєкту «Цифрова трансформація в освіті: найкращі дослідження ЄС», освітніми трендами в контексті європейських інтеграційних процесів, особливостями використання цифрових інструментів в освітній діяльності, підняла питання забезпечення безпечного ефективного  навчання засобами цифрових технологій та використання світового досвіду побудови освітньої системи.

Програма конференції за посиланням.

23 травня 2023 року доктор педагогічних наук, професор кафедри математики і фізики Володимир Прошкін провів гостьову лекцію на тему «Формування математичної грамотності учнів». Захід був організований для магістрантів і студентів Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, який тимчасово переміщено в Полтаву.

Під час лекції Володимир Прошкін ознайомив майбутніх учителів математики з основними підходами до визначення математичної компетентності учнів, її структурою та умовами формування. Доповідач представив своє бачення щодо реформ математичної освіти відповідно до концепції Нової української школи. Жвавий інтерес у присутніх викликали приклади математичних завдань, які демонструють можливість реалізації наскрізних ліній ключових компетентностей.

На завершення зустрічі Володимир Прошкін поділився з  присутніми результатами дослідження щодо визначення рівня математичної грамотності учнів шкіл міста Києва, проаналізувавши отримані дані в контексті Міжнародного порівняльного дослідження “PISA”.