Події

24 квітня 2023 року відбулося обговорення проєкту нової редакції освітньої програми 111.00.02 Математичне моделювання для другого (магістерського) рівня вищої освіти. 

Засідання проходило в розширеному форматі: до робочої групи у складі Володимира Прошкіна, гаранта освітньої програми, Марії Астаф’євої, Світлани Семеняки, представників роботодавців – В’ячеслава Бойка, доктора фізико-математичних наук, завідувача відділу математичної фізики Інституту математики НАНУ, та студентської спільноти – Федора Дубінського, студента першого курсу магістратури за спеціальністю 111 Математика, долучилися Оксана Литвин, декан Факультету інформаційних технологій та математики, та викладачі інших кафедр Факультету, які беруть активну участь в освітньому процесі студентів бакалаврату і магістратури спеціальності 111 Математика: Оксана Глушак, доцент кафедри комп’ютерних наук; Світлана Шевченко, доцент кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки імені професора Володимира Бурячка.

Було внесено ряд суттєвих пропозицій щодо змісту обов’язкових компонент освітньої програми. Зокрема, блокову дисципліну «Математичне моделювання» доповнили модулем «Математичні методи і моделі в теорії керування», навчальну дисципліну «Аналітика даних» перенесли з вибіркових до обов'язкових компонент ОП, до обов’язкових компонент включили дисципліну «Математичні студії». Зміни торкнулися і вибіркової частини освітньої програми, обсяг якої збільшився до 24 кредитів.

Робоча група продовжує роботу над проєктом нової редакції ОПП Математичне моделювання. Запрошуємо всіх бажаючих та зацікавлених долучитися до даного процесу.

Форма для пропозицій та зауважень до проєктів Освітніх програм

26 квітня 1986 року Чорнобильська АЕС стала символом найбільшої в історії людства техногенної катастрофи та символом мужності, самопожертви й жертовності в ім’я Батьківщини тисяч українців.

37 років минуло від техногенної екологічно-гуманітарної катастрофи, спричиненої двома тепловими вибухами і подальшим руйнуванням четвертого енергоблоку Чорнобильської атомної електростанції.

У результаті аварії на ЧАЕС було повністю зруйновано атомний реактор, у довкілля потрапили радіоактивні речовини, а хмара, що утворилася, рознесла їх на значні ділянки території колишнього Радянського Союзу. Відбулося радіоактивне зараження території загальною площею 207,5 тис. кв км.

Чорнобильська аварія стала не тільки величезною трагедією і найбільшою екологічною катастрофою 20 століття, а й уроком всьому людству, показавши, що ядерна енергія, яка вийшла з-під контролю, не визнає кордонів. Наслідки катастрофи залишаються й донині предметом обговорення світової наукової спільноти. За Міжнародною шкалою ядерних подій (INES) цю аварію класифікували за найвищим – сьомим рівнем небезпеки.

У грудні 2016 року Генеральна Асамблея ООН проголосила 26 квітня Міжнародним днем пам'яті про Чорнобильську катастрофу. 

Найвища повага і вдячність – героям-ліквідаторам, працівникам станції, мужнім пожежникам та військовим, будівельникам, ученим, медикам. За подвиг і громадянську позицію.

Сьогодні віддаємо шану всім, хто загинув під час гасіння багатоденної пожежі на четвертому енергоблоці. Всім, хто згодом пішов із життя від променевої хвороби. Пам’ятаємо про незворотні екологічні втрати і на що перетворився неконтрольований вплив ядерної енергії. Бачимо, що й донині світова наукова спільнота обговорює та вивчає наслідки цієї трагедії.

Ми з вами були свідками, як із початком повномасштабного російського вторгнення в Україну Чорнобильська АЕС знову опинилася в інформаційному епіцентрі. Перебування окупантів на її території, локальні пожежі, можливості теракту. Оцінювати радіаційну безпеку допомагали міжнародні організації.

Тож головний урок Чорнобиля й досі відкритий. Він змінив наші життя у 1986-му, він потребує нашої пильності тепер, а його наслідки триватимуть ще не одне століття.

 

1556256409 chernobyl miting

21 квітня 2023 року відбувся Всеукраїнський круглий стіл «Актуальні питання математики та методики її викладання», організований Харківським національним педагогічним університетом імені Г.С. Сковороди. Співорганізаторами заходу були Київський університет імені Бориса Грінченка, Криворізький державний педагогічний університет та Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.

Участь у засіданні взяли професор кафедри математики і фізики Володимир Прошкін, доцент цієї кафедри Марія Астаф’єва та студентка четвертого курсу спеціальності 111 Математика Катерина Груздьова. Марія Астаф’єва та її підопічна Катерина Груздьова виступили з доповідями: «Математичне моделювання як педагогічна технологія» та «Inquiry-based learning для формування у школярів математичної компетентності», відповідно.

У рамках підготовки до Х Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених «Інформаційні технології – 2023» (ІТ – 2023) 21 квітня 2023 р. на кафедрі математики і фізики відбувся науковий семінар.

Учасниками заходу були магістранти спеціальності 111 Математика та викладачі кафедри математики і фізики. Модератором заходу виступив професор кафедри Володимир Прошкін, гарант освітньої програми 111.00.02 Математичне моделювання.

Студенти представили наукові результати власних магістерських досліджень і отримали поради та відповіді на всі запитання, які стосувалися їх робіт.

Забезпечення поглибленої підготовки в галузі математичних наук, з акцентом на сучасних математичних теоріях і методах, що мають широке прикладне застосування в різних сферах науки й практичної діяльності – саме так визначається мета освітньо-професійної програми для студентів другого (бакалаврського) рівня вищої освіти 111.00.02 Математичне моделювання.

Свідченням того, що дані слова не є порожніми заявами, а повністю реалізуються через формування висококваліфікованих фахівців, діяльність яких пов’язана з аналітикою, математичним моделюванням, прогнозуванням, є історії успіху наших випускників. Адже саме випускники, які знаходять своє місце на сучасному ринку праці та мають успішні кар’єри, є показником якості освітньої програми, підтвердженням її ефективності.

Яворський

 Сьогодні ми раді представити Вам Олександра Яворського, який успішно закінчив магістратуру зі спеціальності 111 Математика у 2021 році. Маючи філологічну освіту (бакалаврат Київського національного лінгвістичного університету, де вивчав китайську та німецьку мови) та цікавість до математики він органічно вписався в когорту наших магістрантів й активно долучився до навчальної та наукової діяльності в рамках освітньої програми Математичне моделювання. Одним із його вагомих студентських здобутків став блискучий захист магістерської роботи: «Асимптотично еквівалентні динамічні системи» (науковий керівник: Самойленко Валерій Григорович, член-кореспондент НАН України, доктор фізико-математичних наук, професор).

Наразі Олександр Яворський навчається в аспірантурі та працює на посадах Head of Data Management у компанії PVR і Machine Learning Researcher у компанії Knowledgator. Обидві позиції математико орієнтовані. За словами Олександра, він використовує теорію Ремзі для графів, алгебраїчну топологію та інший математичний апарат, що є необхідним для машинного навчання.

Олександр бажає успіху нинішнім магістрантам спеціальності Математика Університету Грінченка і радить використати час магістратури максимально ефективно, адже у майбутньому буде не так багато можливостей для вільного дослідження. Крім того, це останній період, коли студенти мають постійних консультантів у особі викладачів. Він рекомендує брати участь в наукових конференціях та семінарах, подаватися на всі позиції, що цікавлять, щоб спробувати себе в різних наукових чи професійних ролях. Це допоможе студентам краще зрозуміти, чого вони хочуть у майбутньому та спростить процес входження в професію.

Дякуємо Олександру за теплі побажання й зичимо наукових і професійних звершень!

Більше інформації про освітньо-професійну програму 111.00.02 Математичне моделювання можна отримати за посиланням.

10 квітня 2023 року в рамках Огнев’юківських Читань "Освіта - сучасність часу", присвячених пам’яті Віктора Олександровича Огнев’юка Факультетом інформаційних технологій та математики було проведено науковий семінар: «ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ: МОЖЛИВОСТІ ТА РИЗИКИ».
З доповідями виступили провідні науковці Факультету та запрошені гості з Університетів-партнерів:
Наталія Морзе, доктор педагогічних наук, професор кафедри комп'ютерних наук,
Оксана Струтинська, доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних технологій та програмування Факультету математики, інформатики та фізики Українського державного університету імені М. Драгоманова,
Євгенія Смирнова-Трибульска, доктор педагогічних наук, професор кафедри комп'ютерних наук,
Лілія Варченко-Троценко, кандидат педагогічних наук, директор школи "Нова генерація" Київського університету імені Бориса Грінченка,
Оксана Буйницька, доктор педагогічних наук, завідувачка науково-дослідної лабораторії цифровізації освіти Київського університету імені Бориса Грінченка,
Світлана Василенко, заступник завідувача науково-дослідної лабораторії цифровізації освіти Київського університету імені Бориса Грінченка,
Наталія Мазур, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки імені професора Володимира Бурячка,
Катерина Журба, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник лабораторії морального, громадського та міжкультурного виховання Інституту проблем виховання НАПН України,
Юлія Дубовик, асистент кафедри дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка.
 
Доповідачі підняли важливі питання про виклики, що постали перед освітою сьогодні, зокрема, в Україні, про необхідність її саме цифрової трансформації із максимальним залученням всіх можливостей сучасних цифрових технологій та штучного інтелекту.

Факультет інформаційних технологій та математики здійснює підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальностями: 111 Математика, 122 Комп’ютерні науки, 123 Комп’ютерна інженерія, 125 Кібербезпека. Для вступників пропонується 7 освітніх програм (4 – для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти і 3 – для другого (магістерського) рівня вищої освіти).

Якщо звернутися до історії розробки та впровадження освітніх програм Факультету, то впадає в око наявність стійкої динаміки змін: внесення змін в існуючі ОПП, формування нових редакцій ОПП, внесення змін у нові редакції ОПП. Це свідчить про те, що Факультет прагне відповідати вимогам часу, відкритий для вдосконалення своєї освітньої діяльності і готовий до перетворень, які дозволять поліпшити якість освіти та забезпечити підготовку кваліфікованих фахівців для потреб суспільства.

Так, наприклад, у грудні 2022 року були черговий раз оновлені освітні програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти для спеціальностей 111 Математика та 122 Комп’ютерні науки. Зміни стосувалися здебільшого вибіркової частини освітніх програм і були зумовлені рекомендаціями, наданими під час проведення акредитаційної експертизи ОПП спеціальності 111 Математика (лютий 2022 р.), а також побажаннями науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти, висловленими під час опитувань та обговорень.

5 квітня 2022 року на засіданні кафедри математики і фізики з ініціативи гаранта освітньої програми Володимира Прошкіна і за підтримки викладачів кафедри розпочалась робота над новою редакцією освітньої програми 111.00.02 Математичне моделювання для другого (магістерського) рівня вищої освіти. Була сформована робоча група з залученням представників роботодавців та студентства. На черзі – проведення анкетування серед здобувачів вищої освіти спеціальності 111 Математика та обговорення наданих пропозицій.

Впевнені, що нова редакція ОПП 111.00.02 Математичне моделювання після її введення в дію дозволить Факультету підтримувати високі стандарти якості освіти та відповідати вимогам ринку праці.

Ознайомитись з ОПП Факультету можна тут: