В умовах швидкого розвитку цифрових технологій та глобальних викликів, освіта в STEM-напрямах (STEM: S – science, T – technology, E – engineering, M – mathematics) стає невід'ємною складовою успіху як особистого, так і суспільного. Вона допомагає розвивати критичне мислення, формує творчий підхід до вирішення проблем та технічні навички, необхідні в сучасному світі. Серед наших випускників також є прихильники STEM-освіти.
Маргарита Карпенко – випускниця ОПП «Математичне моделювання» 2023 року (науковий керівник – професор Валерій Самойленко). Маргарита відзначає важливість математичної освіти для свого професійного вдосконалення: «Математична підготовка допомагає глибше розуміти складні технічні концепції та ефективніше застосовувати новітні інструменти для захисту інформації. Це суттєво посилює мою здатність адаптуватися до швидких змін в індустрії».
У червні 2024 року Маргарита взяла участь у роботі конференції «Women in Tech Summit» – одній із найбільших європейських подій, спрямованій на підтримку жінок у сфері технологій та інновацій. Основна мета заходу – сприяти гендерній рівності в технологічній сфері та заохочувати жінок до розвитку кар'єри в науці, технологіях, інженерії та математиці (STEM).
Крім того, Маргарита продовжує свій професійний розвиток через неформальну освіту. Зокрема, нещодавно вона завершила курс із кібербезпеки на платформі EasyLlama. За її словами, регулярне проходження таких курсів є важливим для того, щоб бути в курсі новітніх технологій та змін в індустрії. Це дозволяє не лише підвищувати професійну компетентність, а й забезпечувати високий рівень безпеки компанії в умовах зростаючих загроз.
Побажаємо Маргариті нових професійних звершень!
На початку кожного навчального року для першокурсників традиційно проводяться організаційні збори, які відкривають двері до нового етапу їхнього життя — студентства.
Захід розпочався з привітального слова декана факультету Оксани Литвин, яка наголосила на важливості відповідального ставлення до навчання та активної участі у житті університету. А також підкреслила, що університет — це не лише навчальний заклад, а й спільнота, де студенти мають можливість розвиватися і як фахівці, і як особистості. Виступили Президент Студентського парламенту Університету Ольга Голінська та голова Ради студентського самоврядування факультету Дар’я Полегаєва із закликом до першокурсників долучатись до студентського життя в усіх його проявах. Всі присутні вшанували хвилиною мовчання пам’ять наших загиблих героїв.
Після офіційних виступів розпочалася відкрита сесія питань і відповідей. Першокурсники ставили питання щодо організації навчання, можливостей стажувань, участі у студентських заходах. Декан та його команда детально відповіли на всі запитання, надавши студентам всю необхідну інформацію для успішного старту в університетському житті.
На завершення зборів декан побажала студентам успіхів у навчанні, натхнення та незабутніх вражень від студентського життя. А також наголосила, що підтримка та співпраця зі студентами є одним із пріоритетів керівництва факультету.
Організаційні збори стали першим кроком для першокурсників на початку їхнього навчального шляху, який обіцяє бути нелегким, але насиченим та цікавим.
30 серпня 2024 року відбулося урочисте підписання Меморандуму про співпрацю між Київським столичним університетом імені Бориса Грінченка та Незалежною асоціацією шкіл БПЛА України, який став важливим кроком на шляху підвищення якості освіти в Університеті.
Співпраця між Університетом та Асоціацією відкриває широкі горизонти для здобувачів освіти та викладачів нашого Університету, надаючи їм можливість здобути цінні практичні навички, допоможе залишатися в курсі сучасних технічних рішень та активно долучатися до розвитку передових технологій. Основні напрями співпраці – це навчання науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти у галузі безпілотних технологій, спільні наукові дослідження, в тому числі і в рамках курсових і дипломних робіт, розробка та тестування програмного та апаратного забезпечення, організація практик та сприяння працевлаштуванню.
Ми вдячні за таку можливість нашим колегам! Разом до Перемоги!
Дорогі українці!
Сьогодні ми згадуємо одну з найтяжчих сторінок нашої історії – десяту річницю боїв за Іловайськ. Цей день символізує незламність духу наших воїнів, які віддали життя у боротьбі з російською агресією, захищаючи нашу землю.
Іловайськ став свідченням неймовірної мужності українських захисників, які, незважаючи на зраду та оточення, продовжували боротися за свободу України. Цей епізод назавжди закарбувався в пам'яті нашого народу як приклад стійкості та відваги.
Ми повинні пам’ятати про ці трагічні події, аби не допустити повторення помилок минулого. Агресор ніколи не заслуговує на довіру, і будь-які домовленості з ним – небезпечна ілюзія.
Ми висловлюємо глибоку вдячність батькам і рідним тих, хто віддав життя за нашу незалежність. Їхній подвиг живе у наших серцях і стане основою для майбутніх поколінь.
Слава всім, хто поляг за Україну! Пам’ять про них буде вічною.
Ми переможемо! Слава Україні! Героям слава!
24 серпня Україна святкує свій 33-й День Незалежності – головне державне свято, що символізує свободу, незалежність та непохитний дух нашого народу. У цей день ми відзначаємо найважливіше досягнення, яке може мати нація, – власну державність.
Шлях до незалежності України був довгим і важким. Перший важливий крок на цьому шляху було зроблено у 1918 році, коли IV Універсалом Центральної Ради Української Народної Республіки було проголошено створення незалежної української держави.
Однак, тільки 16 липня 1990 року Верховна Рада УРСР прийняла Декларацію про державний суверенітет України. Проте незалежність набула реальної форми лише через рік, коли 24 серпня 1991 року Верховна Рада УРСР на позачерговому засіданні прийняла Акт проголошення незалежності України. Цей історичний крок був підтверджений волею народу на всеукраїнському референдумі 1 грудня 1991 року.
Сьогодні, в умовах сучасних викликів, українців об’єднує спільна мета – будувати міцну, незалежну та демократичну державу. Тисячі наших громадян, включаючи адвокатів, з честю і гідністю служать у Збройних Силах України, а сотні тисяч співвітчизників допомагають у тилу. Щодня кожен з нас робить свій внесок у наближення нашої спільної перемоги.
Ми пам’ятаємо і вшановуємо тих, хто віддав своє здоров'я і життя заради нашої свободи, і підтримуємо родини полеглих героїв. У найскладніші моменти ми повинні бути єдиними, допомагаючи один одному і зміцнюючи нашу країну.
У цей важливий для кожного з нас день, я бажаємо всім миру, незламної віри, сили та невичерпного натхнення у щоденній праці на благо нашої Батьківщини.
З 14 по 21 липня 2024 року Катерина Груздьова, студентка спеціальності 111 – Математика другого (магістерського) рівня освіти, брала участь у літній школі «Імовірність, геометрія та машинне навчання» («Probability, Geometry, and Machine Learning), яку організував Міжнародний центр математики в Україні.
Протягом тижня слухачі відвідали 16 лекцій від чотирьох провідних дослідників: Августа Героліна, Марка Редельсона, Кароля Борочки, Пьотра Наяра (Augusto Gerolin, University of Ottawa, Canada, Mark Rudelson, University of Michigan, USA, Károly Böröczky, Alfréd Rényi Institute of Mathematics, Hungary, Piotr Nayar, University of Warsaw, Poland), на яких досліджували міждисциплінарні задачі та технології на перетині високовимірної ймовірності, опуклої геометрії, машинного навчання та оптимального транспортування.
Так, учасники школи обговорювали зв’язки між нерівностями ізопериметричного типу та явищем концентрації міри; розглядали теоретичні основи машинного навчання, що базуються на високовимірній ймовірності, області, яка керується геометричною інтуїцією, та різні теореми і проблеми, пов'язані з геометричною комбінаторикою, де випадкові знаки відіграють важливу роль; доводили закон півкола Вігнера, який можна розглядати як некомутативну версію центральної граничної теореми. Як і в звичайній школі, були і домашні завдання для самостійного дослідження деяких проблем теорії ймовірності, геометрії та машинного навчання і обговорення власних рішень з одногрупниками та викладачами.
Завдяки організаторам школи "Probability, Geometry, and Machine Learning", керівництву Українського католицького університету, на базі якого проходила школа, учасники отримали не тільки знання, а й незабутні враження від спілкування із друзями та математиками з різних куточків світу. Отримані знання та досвід обов’язково стануть у нагоді в подальших наукових дослідженнях та розвитку професійних здібностей Катерини.
З 14 по 20 липня 2024 року Глушак Оксана, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп'ютерних наук, та Локазюк Олександра, кандидат фізико-математичних наук, старший викладач кафедри математики і фізики, взяли участь у літній школі «Internationalization and Internationalization at Home through Virtual Exchange: Creating a Motivating Environment for Collaborative Online International Learning» на базі Університету імені Адама Міцкевича (Adam Mickiewicz University, м. Познань, Польща).
Протягом тижня учасники мали можливість детально ознайомитися з ключовими аспектами реалізації міжнародних проєктів Collaborative Online International Learning (COIL). Перший акцент програми був на підготовці до впровадження COIL. Учасники розглянули, як поєднати традиційні методи навчання з інноваційними підходами та як подолати виклики, що виникають при реалізації COIL-проєктів. Обговорювалися основні аспекти проєктування COIL: встановлення чітких цілей, визначення відповідних завдань і вибір ефективних інструментів для міжкультурної онлайн-співпраці.
Особливу увагу було приділено огляду різних форматів COIL, від окремих занять до спільних курсів, що дозволило учасникам зрозуміти широкий спектр можливостей, які ці формати відкривають. Важливим моментом було також розуміння можливостей та викликів, що виникають при реалізації міждисциплінарних курсів COIL. Учасники обговорили стратегії, які допоможуть викладачам і студентам подолати навчальні бар’єри.
Польські колеги продемонстрували успішні проєкти Університету імені Адама Міцкевича у співпраці з провідними університетами світу. На завершення тижня відбувся практичний семінар з проєктування COIL-проєктів, де учасники мали змогу застосувати отримані знання на практиці та спланувати власні ініціативи для їх подальшої реалізації. Це стало чудовою нагодою для обговорення основних ідей та викликів, пов’язаних із реалізацією майбутніх COIL-проєктів між українськими та польськими учасниками.
Ми щиро вдячні Університету імені Адама Міцкевича за чудову організацію цікавого та корисного заходу. Отримані знання та досвід обов’язково будуть впроваджуватись в освітній процес на нашому факультеті та в університеті.