Події

    14-15 квітня 2018 р. доцент кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Вембер Вікторія Павлівна та студенти-Інформатики 3 курсу Тетяна Бурдун, Олександра Ільющенко і Олена Павлівська відвідали цікавий захід: Apple в освіті.

    В рамках заходу було висвітлено досвід навчальних закладів, які працюють за програмою "1 учень - 1 пристрій" з використанням планшетів iPad та ноутбуків MacBook Air. Проведено два практичні тренінги, на яких розглянули особливості використання в навчальному процесі додатків Book Creator, ChatterPix, Pic Collage, Green Screen та ін., а також особливу увагу було приділено формуванню навичок програмування мовою Swift в ігровому навчальному середовищі Playgrounds.

    Відповідно до навчального плану напряму підготовки 6.040302 «Інформатика*» студенти ІІІ курсу проходили практику з 12 березня по 07 квітня 2018 року. Практика передбачає формування потреби у студентів осмисленого опанування й усвідомлення практичної значущості професійних знань, підготовку до діяльності вчителя, набуття комплексу професійних умінь та навичок, виховання стійкого інтересу до педагогічної діяльності. Вона спрямована на розвиток у студентів умінь, навичок застосовувати сучасні засоби і методи навчання.

    Педагогічна практика (навчальна) передбачає:

-       ознайомлення з базою практики (середня загальноосвітня школа, спецшкола (школа-інтернат), гімназія, ліцей, колегіум, загальноосвітня школа-інтернат тощо),

-       спостереження та аналіз різних аспектів навчально-виховного процесу,

-       допомогу вчителю у виготовленні дидактичних матеріалів до уроків,

-       проведення фрагментів уроків або уроків повністю,

-       проведення позакласних виховних заходів,

-       проведення профорієнтаційних заходів,

-       надання індивідуальної допомоги учням,

-       здійснення навчально-методичної діяльності.

    Основним завданням практики з педагогічної практики (навчальної) є:

-       виховання стійкого інтересу до професії вчителя, переконаності в правильності
її вибору;

-       формування цілісної наукової картини педагогічної діяльності;

-       формування нового педагогічного мислення;

-       формування професійних умінь і навичок, необхідних для успішного здійснення навчально-виховного процесу;

-       розвиток потреби в самоосвіті й удосконалюванні професійних знань і вмінь;

-       формування досвіду творчої педагогічної діяльності, дослідницького підходу
до педагогічного процесу;

-       формування професійно значимих якостей особистості майбутнього вчителя
і його активної педагогічної позиції;

-       надання допомоги освітнім установам у розв’язанні завдань виховання учнів.

    Базами практики були НВК №141 “ОРТ”, спеціалізована школа  № 194 “Перспектива”, гімназія №59 імені О.М. Бойченка, спеціалізована школа №214, український колеж ім. В.О. Сухомлинського. На базі цих навчальних закладів студенти мали змогу відточити свої навики в підготовці та проведенні занять, роботи з різними програмними засобами при вивчення інформатики та перейняти практичний досвід своїх старших наставників від бази практики. Таким чином закріпити набуті теоретичні та практичні знання в університеті в умовах реальної роботи в школі.

      В процесі проходження практики студенти готували уроки, розробляли навчально-методичне забезпечення, електронні освітні ресурси для підтримки навчального процесу, проводили виховні та профорієнтаційні заходи.

 10 – 12 квітня 2018 р. в Українській інженерно-педагогічній академії (м. Харків) проходив II етап Всеукраїнської студентської олімпіади з «Професійної освіти». Наш Університет представляла Гацько Валентина, студентка 6 курсу спеціальності «Математика» Факультету інформаційних технологій та управління. Наукові керівники: Прошкін В.В., доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін і Астаф’єва М.М., кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін.

Олімпіада проходила в три тури. I тур – теоретичний – вирішення тестових завдань. Він був спрямований на визначення рівня теоретичних знань конкурсантів з теорії та методики професійної освіти. IІ тур – творчий – розв’язання педагогічних задач та ситуацій професійної освіті. III тур – практичний – попередній розгляд і оцінювання дидактичного проекту заняття для студентів та демонстрація фрагменту заняття.

За результатами змагань Гацько  В. посіла призове ІІІ місце.

 

    3 квітня 2018 р. відбулася звітна конференція із захистом переддипломної (педагогічної) практики студентів ІV курсу групи МАб-1-14-4.0д під керівництвом старшого викладача СкоробрещукГ.М., кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Факультету інформаційних технологій та управління.

   Педагогічна практика (переддипломна) тривала 6 тижнів: з 12.02 по 24.03 2018 р. та передбачала різноаспектну самостійну діяльність студентів на робочому місці вчителя математики та класного керівника. Метою переддипломної практики було формування у майбутніх учителів професійних умінь та навичок та їхньої готовності до професійної педагогічної діяльності.

   Базами для проведення практик були загальноосвітні навчальні заклади м. Києва та Київської області.

    Зміст практики (переддипломної) педагогічної в школі передбачав ті ж складові, що й педагогічна практика (навчальна), але з урахуванням особливостей професійно-педагогічної діяльності вчителя-математика та класного керівника, що зумовлює різноманітність форм, методів, засобів навчання основних фахових предметів, забезпечення викладання навчальних предметів відповідно до профілю навчання або спеціалізації, здійснення профорієнтаційної роботи, підготовку старшокласників до зовнішнього незалежного оцінювання. Таким чином відбувалося ускладнення й урізноманітнення за предметом, змістом і характером діяльності студентів, які перебували на переддипломній педагогічній практиці.

Основним завданням практики було набуття навичок прийняття самостійних рішень під час проведення навчально-виховної, організаційної та дослідницької роботи в реальних умовах загальноосвітніх закладів.

Після проходження практики студенти вчасно подали усю необхідну документацію на кафедру.

В цілому практика пройшла успішно. Студенти були задоволені та вражені насиченістю програми та різноманітністю завдань, який виконує вчитель в школі! В результаті проходження практики студенти змінили власну точку зору в позитивну сторону щодо професії вчителя, і навіть дехто з них виявили бажання зв’язати свою професійну кар’єру з викладацькою діяльністю.

 

 

    4 квітня 2018 р. викладачі кафедр інформаційних технологій і математичних дисциплін та інформаційної і кібернетичної безпеки зустрічались із випускниками Київського професійного коледжу із посиленою військовою та фізичною підготовкою. Професор Бурячок Володимир Леонідович розповів про відкриття в  Університеті нової спеціальності Кібербезпека та велику потребу спеціалістів з інформаційної та кібербезпеки в Україні. Литвин Оксана Степанівна звернула увагу на іншу спеціальність кафедри - Комп'ютерні науки. 
    Особливістю нашої зустрічі було те, що на ній були присутні випускники двох рівнів: кваліфікований робітник, що дозволяє продовжувати навчання на першому курсі, та молодший спеціаліст - з можливістю поступлення на 2 або 3 курс бакалаврату.
Тому питання були дуже різнопланові: і про сертифікати ЗНО, прохідний бал, бюджетні місця, матеріально-технічне забезпечення, перспективи працевлаштування та ін. 
 
А також наші слухачі цікавились спортивним життям нашого студентства і були задоволені нашими відповідями про наявні тренажерні зали та басейн.

 

28 березня 2018 р. уКиївському університеті імені Бориса Грінченка відбулася ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Теоретико-практичні проблеми використання математичних методів та комп’ютерно-орієнтованих технологій в освіті та науці». Конференція була організована та проведена кафедрою інформаційних технологій і математичних дисциплін Факультету інформаційних технологій та управління Університету Грінченка.

Співорганізаторами конференції виступили:

  • Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України;
  • Інститут кібернетики імені В. М. Глушкова НАН України;
  • Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка;
  • Черкаський державний технологічний університет.

На конференцію було надіслано матеріали67 доповідей із різних регіонів України, а також із Польщі. Науковці обговорювали актуальні теоретичні й практичні проблеми за напрямками:

1. Комп’ютерно-орієнтовні технології в освіті.

2. Інформаційні технології у фундаментальних та прикладних дослідженнях сучасної науки.

3. Математичне моделювання та обчислювальні методи в освіті та науці.

Модерували конференцію: кандидат фізико-математичних наук Литвин Оксана Степанівна, завідувач кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Київського університету імені Бориса Грінченка та кандидат педагогічних наук Яцишин Анна Володимирівна, в.о. заступника директора з наукової роботи Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України.

З вітальним словом до учасників Конференції звернулися: доктор філологічних наук Віннікова Наталія Миколаївна, проректор з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка та кандидат педагогічних наук Михацька Алла Валер’янівна, декан Факультету інформаційних технологій та управління.

На пленарному та секційних засіданнях виступили представники університетів і наукових установ: Київського університету імені Бориса Грінченка, Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, Черкаського державного технологічного університету, Донецького національного університету імені Василя Стуса, Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, Інституту математики Національної академії наук України, Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Херсонського державного університету. Цікава тематика доповідей учасників викликала чималий інтерес та жваве обговорення.

Після обідньої перерви для гостей була організована екскурсія по університету.

За підсумками проведення конференції прийнято резолюцію.

Дякуємо учасникам конференції за конструктивний науковий діалог та плідні дискусії. Бажаємо нових наукових звершень!

 

   За ініціативою студентів-математиків 14 березня 2018 року на факультеті весело та креативно відзначали міжнародне свято – День числа Пі. Розпочалося свято візуалізацією цієї знаменитої константи – флешмобом у внутрішньому дворику університету. Вступне слово про число Пі виголосила доцент кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін, керівник Центру «живої» математики М. М. Астаф’єва. Власним досвідом про те, як математика допомагає в «нематематичній» професійній діяльності, ділилася аналітик медійного агенства Carat Ukraine, математик за освітою Ольга Тарасова. Усі, хто бажав, міг пройти онлайн-тест на визначення власних математичних здібностей. Слух і зір зачаровували музика числа Пі та численні геометричні його візуалізації. На благодійному ярмарку пропонували тематичні солодощі на всі смаки.

   Та найгарячіша атмосфера була  на математичному брейн-рингу, де за перемогу змагалися сім команд завзятих, кмітливих і дотепних «бійців»:

- команда Інституту журналістики у складі Тетяни Неровної, Катерини Сусленко та Тетяни Радзієвської;

- команда Педагогічного інституту у складі Олени Блондик, Марії Колесник та Дарини Чуби;

- команда Факультету здоров’я, фізичного виховання і спорту у складі Олександра Міщанина, Андрія Мельника та Богдана Яцевського;

- команда Факультету права і міжнародних відносин у складі Дар’ї Гаман, Олександри Іващенко та Марії Дубініної;

- команда Історико-філософського факультету у складі Андрія Глущенка та Яна Тамащука;

- команда університетського Коледжу у складі Оксани Литвин, Юлії Голюк та Катерини Груздьової;

- команда господарів – Факультету інформаційних технологій та управління у складі Лілії Дроботової, Микити Пилкіна та Вадима Наконечного.

   Ведуча – завідувач кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін О.С. Литвин та її асистентки – першокурсниці Настя Грабовенко й Альона Маланчук майстерно провели гру, час від часу спрямовуючи в конструктивне русло емоційний накал уболівальників. Не лише гостями, а й активними учасниками події були учні київських шкіл. Місток між музикою й математикою прокладали під час музичних пауз артисти – студенти Інституту мистецтв Ельза Бурда, Олена Солоненко, Тетяна Тимошенко та Владислав Саманюк.

   І хоч одноосібним переможцем (володарем першого місця) журі, під головуванням декана факультету А. В. Михацької, визнало рідну команду ФІТУ, із чим наших гравців і факультет в цілому щиро вітаємо, слід сказати, що усі команди демонстрували класну гру, за що й отримали подяку ведучої.

Захоплення і окремої подяки за організацію яскравого свята заслуговують студенти, які найбільше долучилися до «чорнової» підготовчої роботи. Це, насамперед, Настя Грабовенко, Альона Маланчук, Діана Цирканюк і Катерина Кравчук.