Події

    21 грудня 2017 року на відкритому занятті гуртка «Використання ІКТ в освітньому процесі» (керівник: Бодненко Д.М., співкерівники: Литвин О. С., Кучаковська Г.С.) відбувся захист проектів студентів університету з використання хмарних технологій в професійній діяльності. 

    Вході захисту проектів, досліджувалися хмарні сервіси (Google Classroom, Wikipedia, Facebook, Telegram, TesTeach тощо) їх головні особливості і специфіка використання у роботі фахівців філології (українська мова та література; германські мови та літератури). Студентами розкрито результати науково-дослідної роботи з виникнення, розробки, теоретичного і практичного використання хмарних сервісів в професійній діяльності. Особливістю проектів було дослідження роботи хмарних сервісів і імплементації матеріалів у вигляді комплексу електронно-методичних матеріалів з теми в ELMS MOODLE Київського університету імені Бориса Грінченка.

   Студенти мали змогу не тільки презентувати свої проекти широкій аудиторії, але й оцінювати одне одного за визначеними критеріями (теоретичний, практичний (семінарські, лабораторні роботи), тестовий контроль (банк питань) і публікація оцінювались за відповідною шкалою). У двох етапах прийняли участь 7 команд (Google Classroom, Wikipedia, Facebook, Telegram, TesTeachPrometeus, Gallo), в кожній з яких були доповідачі теоретичної частини дослідження та практики реалізації заявлених сервісів. Такий захід передбачив не тільки науково-дослідницьку роботу гуртка а й команду діяльність учасників освітнього процесу. Учасники проектів висловлювали свої власні побажання щодо проектів конкурентів, об’єктивну (але не завжди) критику, позитивні і негативні відгуки.

    Такий захід стимулює серед студентської молоді навчання на дослідницькій основі та командну роботу. У ході аналізу кожного з проектів учасників, відкрилися нові можливості хмарних сервісів. Було окреслено перспективи використання їх у роботі фахівця української та іноземної мови, зазначено основні переваги і недоліки використання сервісів як в освітньому процесі, так і в практичній діяльності майбутніх фахівців.

   20 грудня 2017 р. на Факультеті інформаційних технологій та управління з ініціативи проректора з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності доктора педагогічних наук, професора Морзе Н.В. відбулась лекція "Історія інновацій в ІВМ. Еволюція в ІТ індустрії. IV технологічна революція. Епоха конгнітивних обчислень", яку прочитав викладачам і студентам факультету координатор зв’язків з університетами та державним сектором компанії "ІВМ Україна" Олександр Данько.
Слухачі із цікавістю прослідкували розвиток компанії ІВМ як флагмана ІТ-індустрії та одного із ініціаторів четвертої технічної революції, ознайомились із сучасними базовими технологіями ІВМ: хмарними обчисленнями, мобільними застосунками, інтернетом речей, соціальними мережами, обробкою та аналізом великих даних.
   Також п. Олександр ознайомив наших студентів із можливостями стажування, а потім і працевлаштування в ІВМ, а також сучасним програмним забезпеченням, яке можна використовувати як у навчанні, так і в професійній діяльності.
Важливо для університету стане підписання із ІВМ Меморандуму про взаєморозуміння в рамках якого планується:
- створення Академічного центру компетенції IBM для сприяння впровадженню та розповсюдженню Університетом концепції Smarter Planet.
- сприяння Університету в доступі до технологій IBM для використання в процесі впровадження та розповсюдження Університетом концепції Smarter Planet, у навчальному процесі та при проведенні некомерційних наукових досліджень;
- освоєння організаційних та технологічних форм підтримки розробників інформаційних технологій, що базуються на технологіях IBM.
 

   6 грудня 2017 року на кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін у рамках Грінченківської декади було проведено науково-методичний семінар на тему: «Сучасні педагогічні та ІКТ-технології у вищих навчальних закладах та шляхи їх упровадження». Доповідачем виступила Вембер В.П., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри ІТМД.

   Автором було представлено основні аспекти формувального і пірінгового навчання, окреслено шляхи впровадження в освітній процес пірінгового оцінювання за допомогою ІКТ, проаналізовано результати опитування науково-педагогічних працівників Університету щодо використання ІКТ в освітньому процесі.

Актуальна доповідь Вембер В.П. визвала жваву дискусію серед членів кафедри та аспірантів.

На засіданні Вченої ради Університету 23 листопада 2017 року розглянуто та затверджено освітні програми для першого (бакалаврського) та другого (магістерського) освітніх рівнів "Безпека інформаційних і комунікаційних систем (код 125.00.01) (спеціальність125 Кібербезпека, галузь знань 12 Інформаційні технології).

           29 листопада 2017 року був особливим днем для студентів-математиків. Вони побували в Інституті математики Національної академії наук України, де спілкувалися з видатним вченим-математиком, директором Інституту, академіком Анатолієм Михайловичем Самойленком та заступником директора з наукової роботи, доктором фізико-математичних наук Олександрою Вікторівною Антонюк. Анатолій Михайлович та Олександра Вікторівна познайомили студентів з історією Інституту математики, яка налічує майже 84 роки, розповіли про основні напрямки наукової діяльності Інституту, всесвітньо відомі наукові математичні школи України та їх засновників і найвизначніших представників. У ході зацікавленого спілкування намітилися конкретні практичні форми співпраці, можливості для студентів ближче познайомитися з реальною математичною наукою.

            На завершення зустрічі – колективне фото в залі засідань, де розміщена портретна галерея директорів Інституту.

   У середу 29 листопада 2017 р. в рамках інформаційних заходів з питань євроатлантичної інтеграції України відбувся семінар для студентів та викладачів «Євроатлантична система інформаційної безпеки»
   Доповідач: старший викладач кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Павло Складанний. На семінарі розглядались актуальні питаня інформаційної безпеки, зокрема, аналіз статистики та динаміки кібернетичних атак на країни Євроатлантичного союзу, протидія атакам, роль та місце України в системі забезпечення захисту кібернетичного простору світу. Також слухачі дізнались про типи кібернетичних атак і можливості неспеціального захисту від них.

   Осінь – складна пора і для студентів, і для викладачів. Це період, коли відбувається певна адаптація до навчального навантаження, нових дисциплін, графіку занять; студенти знайомляться з викладачами та їх вимогами, викладачі – зі студентами та їх проблемами. Але, звичайно, найбільш відповідальний та визначальний вибір на даний момент стоїть перед випускниками шкіл, адже саме зараз закладаються перші цеглинки в фундамент їхнього майбутнього, – вони визначаються з предметами для ЗНО, що безпосередньо пов’язано з вибором майбутньої спеціальності, а в подальшому професії.
 
   Обираючи професію ми обираємо не лише засіб для заробітку, але і спосіб життя. Легковажний вибір професії за її зовнішніми проявами, без урахування внутрішніх вимог, обмежень і різного роду зобов’язань – це експеримент, який може коштувати дорого. Готових рішень ні для кого немає. Тому мета профорієнтаційної роботи, яку активно проводять викладачі кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін, в першу чергу, полягає в тому, щоб надати допомогу випускникам шкіл у здійсненні свідомого вибору професії.
 
   15 листопада 2017 року було розпочато серію виїзних профорієнтаційних заходів в загальноосвітніх навчальних закладах міста Біла Церква Київської області. Зокрема, проведено зустрічі з учнями 11-х класів ЗОШ №№ 1, 3, 7, 9, 18 та випускниками Білоцерківської спеціалізованої природничо-математичної школи ім. М.О. Кириленка №16. Як знайти «свою» професію, що максимально відповідає особистісним характеристикам, буде затребуваною і дозволить впевнено відчувати себе на сучасному ринку праці, – це лише деякі з питань, які піднімалися доцентом кафедри Семенякою Світланою Олексіївною та старшим викладачем Скоробрещук Галиною Миколаївною у розмовах з майбутніми абітурієнтами. Зі сторони школярів, в свою чергу, були поставлені запитання щодо навчальних практик, можливості співпраці з європейськими вузами та участі у спільних проектах. Як завжди, була популярною інформація щодо умов навчання, побуту та дозвілля студентів університету. Родзинкою зустрічі стало представлення доцентом кафедри Абрамовим Вадимом Олексійовичем демонстраційної моделі «розумного» будильника, яка була виконана студентами спеціальності «Комп’ютерні науки та інформаційні технології» на заняттях з робототехніки.
Сподіваємося, що в наступному році випускники навчальних закладів міста Біла Церква поповнять лави студентів Київського університету імені Бориса Грінченка.