18 травня 2017 р. на кафедрі інформаційних технологій і математичних дисциплін відбулася ІV Всеукраїнська науково-практична конференція молодих науковців «Інформаційні технології – 2017».
Із вітальним словом до учасників заходу звернулися Михацька Алла Валер’янівна, декан Факультету інформаційних технологій та управління, кандидат педагогічних наук, та Прошкін Володимир Вадимович, професор кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін,доктор педагогічних наук.
На пленарному засіданні виступили Варченко-Троценко Лілія, науковий співробітник НДЛ інформатизації освіти з доповіддю: «Впровадження технології 3d друку в освітньому процесі», Гондюл Олександра, студентка IV курсу спеціальності «Міжнародна інформація», яка представила цікавий матеріал на тему: «Віртуальна дипломатія як інструмент формування іміджу університету» та Радчук Олександр Володимирович, технічний директор BU DevStudio, BIONIC University з доповіддю «Сучасні тренди в ІТ. Як не загубитися поміж них?».
У конференції взяли участь 160 науковців із 32 вищих навчальних закладів і наукових установ України.
За результатами роботи видано електронний збірник тез ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих науковців «Інформаційні технології – 2017».
Дякуємо учасникам конференції за конструктивний науковий діалог!
Відповідно до навчального плану напряму підготовки 6.040302 «Інформатика*» студенти ІV курсу проходили практику з додаткової спеціалізації з 20 березня по 8 квітня 2017 року.
Практика з додаткової спеціалізації «комп’ютерна графіка та дизайн» передбачає самостійну діяльність студента з поглиблення і закріплення теоретичних знань з дисциплін, передбачених навчальним планом із зазначеної додаткової спеціалізації. Вона спрямована на розвиток у студентів умінь, навичок застосовувати сучасні засоби і методи базових дисциплін спеціалізації.
Мета практики з додаткової спеціалізації – практична підготовка до комплексного екзамену з додаткової спеціалізації та формування у випускників напряму підготовки 6.040302 «Інформатика*» системи знань з дисциплін, що забезпечують додаткову спеціалізацію практичного спрямування.
Основним завданням практики з додаткової спеціалізації є:
- аналіз рівня організації наукових досліджень на базі практики та можливості їх застосування у власній роботі;
- практичне засвоєння змістовної частини спеціальних дисциплін, що формують додаткові спеціалізації «комп’ютерна графіка та дизайн»;
- опрацювання наукової, періодичної літератури й методичних матеріалів за напрямом додаткової спеціалізації;
- збір, систематизація й узагальнення теоретичного і практичного матеріалу для підготовки до комплексного екзамену з додаткової спеціалізації;
- набуття досвіду проведення емпіричних досліджень за напрямом спеціалізації;
- закріплення знань та умінь збору та статистичної обробки емпіричного матеріалу;
- оволодіння уміннями якісного та кількісного аналізу отриманих емпіричних даних;
- підготовка тез доповіді на студентську конференцію або статті для опублікування.
Базами практики було обрано сучасні компанії та фірми, на базі яких студенти мали змогу відточити свої навики роботи з різними програмними засобами, які вони вивчали впродовж чотирьох років навчання, та перейняти практичний досвід своїх старших наставників від бази практики. Таким чином закріпити набуті теоретичні та практичні знання в університеті в умовах реальної роботи над проектами: програмування різних програмних додатків, веб-дизайн та програмування сайтів, дизайн поліграфічної продукції, розробка фірмового стилю, шрифтів та логотипів, рекламних банерів, тощо. Зокрема, наші студенти добре себе зарекомендували у науково-методичному центрі інформаційно-рекламної та профорієнтаційної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, де вони розробляли буклети та листівки, календарі та дизайн подарункових чашок (фото представлені нижче).
В процесі проходження практики студенти склали реферати, огляди та проаналізували сучасний стан напряму «комп’ютерна графіка та дизайн». Найбільш ефективним методом навчання за спеціалізацією визначено проектну методику та практико орієнтовані завдання. Результати виробничої практики дають можливість зробити висновок про якісну підготовку бакалаврів до професійної діяльності. Студенти демонстрували повне розуміння завдань, знали та вміли використовувати необхідні інструменти та сервіси для отримання найкращого результату.
Випуск математичної газети
У цьому 2016/2017 навчальному році на кафедрі інформаційних технологій і математичних дисциплін Факультету інформаційних технологій та управління відбудеться перший випуск магістрів спеціальності «Математика». Відповідно до навчального плану в лютому наші магістранти долучилися до когорти науково-педагогічних працівників кафедри в межах проходження асистентської практики.
Майбутні магістри спробували свої сили за трьома напрямками: навчально-методична, наукова та соціально-гуманітарна робота. Одним із творчих завдань практики стала підготовка магістрантами математичної газети, метою якої є підвищення зацікавленості студентів математичною наукою. З матеріалами математичної газети можна ознайомитись на стенді Факультету інформаційних технологій та управління.
Сподіваємося, що випуск математичної газети стане доброю традицією кафедри, й цю ініціативу підхоплять студенти-математики та інформатики інших курсів.
Екскурсія до Національного музею «Чорнобиль»
26 квітня 2017 року виповнюється 31 рік із дня Чорнобильської трагедії. В цей день в Київському університеті імені Бориса Грінченка заплановано ряд заходів щодо вшанування пам’яті жертв цієї трагедії. Тому 26 квітня студенти першого курсу спеціальності «Математика» та «Інформатика» у супроводі куратора Кучаковської Галини Андріївни та голови Ради студентського самоврядування Факультету інформаційних технологій та управління Кучеровської Вікторії відвідали Національний музей «Чорнобиль».
Екскурсія для студентів виявилася дуже цікава. Багато експонатів виставлено в музеї – фотографії учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, багатьох з яких вже немає в живих; фотографії дітей, які народилися після катастрофи й мають певні проблеми зі здоров’ям; предмети побуту населення, які були змушені покинути власні домівки; прилади та знаряддя, яке використовували при ліквідації; розсекречені документи, карти. Експозиція музею також розповідає про героїчну, самовіддану працю людей багатьох професій — цивільних і військових — по ліквідації наслідків найбільшої техногенної та радіоекологічної катастрофи сучасності — ядерної аварії на Чорнобильській АЕС; відображає постчорнобильську екологічну ситуацію в Україні, міжнародне співробітництво з питань обмеження наслідків Чорнобильської катастрофи.
Ключова думка - пам'ятати про урок, який отримало людство за свою безвідповідальність.
Обираємо заздалегідь!
26 квітня 2017 р., на кафедрі інформаційних технологій і математичних дисциплін Факультету інформаційних технологій та управіння відбулась зустріч із учнями 10 класу спеціалізованої школи №2 ім. Д. Карбишева з поглибленим вивченням предметів природничого циклу м. Києва. Професор кафедри Литвин Оксана Степанівна та доцент Машкіна Ірина Вікторівна розповідали учням про підготовку фахівців спеціальностей "Комп’ютерні науки" і "Математика", а також - актуальні та затребувані спеціалізації. Особливий інтерес у гостей викликав макет "розумного будинку", до якого відразу надійшло кілька пропозицій щодо покращення його систем.
Також гості ознайомились із можливостями академічної мобільності студентів Університету, основними дисциплінами, які будуть вивчатись згідно нових освітніх програм. Зацікавило їх і насичене студентське життя, про яке розповів студент 5 курсу Пластун Максим.
Вибір професії – вибір майбутнього
Для учнів старших класів вибір професії – одне із основних питань, від того, наскільки він буде вдало й грамотно зроблений залежить майбутня доля людини та її успішна кар’єра. Тому мета профорієнтаційної роботи, яку активно проводять викладачі кафедри інформаційних технологій та математичних дисциплін, в першу чергу, полягає в тому, щоб надати допомогу випускникам шкіл у здійсненні свідомого вибору професії.
29 березня 2017р. в черговий раз було відвідано ряд загальноосвітніх закладів міста Біла Церква Київської області. Зокрема, проведено зустрічі з учнями 11 класів ЗОШ №№ 1, 6, 7, 9 та випускниками Білоцерківського колегіуму. Під час зустрічей надано вичерпну інформацію про Університет Грінченка: історію його розвитку, структуру, правовий статус. Особлива увага приділялась актуальності та перспективності тих спеціальностей, напрямків та форм навчання, які впроваджені на Факультеті інформаційних технологій та управління.
Як знайти «свою» професію, що максимально відповідає особистісним характеристикам, буде затребуваною і дозволить впевнено відчувати себе на сучасному ринку праці; як нова освітня стратегія, що впроваджується з 2017 року, покращить підготовку та забезпечить набуття практичного досвіду студентами – одні із багатьох питань, які піднімалися доцентами кафедри Семенякою Світланою Олексіївною та Глушак Оксаною Михайлівною у розмовах з майбутніми абітурієнтами.
Зі сторони школярів, в свою чергу, були поставлені запитання щодо навчальних практик, можливості співпраці з європейськими вузами та участі у спільних проектах. Як завжди, була популярною інформація щодо умов навчання, побуту та дозвілля студентів університету.
Родзинкою зустрічі стало представлення доцентом кафедри Абрамовим Вадимом Олексійовичем демонстраційної моделі «розумного» будильника, яка була виконана студентами спеціальності «Комп’ютерні науки» на заняттях з робототехніки.
Сподіваємося, що в цьому році випускники навчальних закладів міста Біла Церква поповнять лави студентів нашого університету.
Підвищення кваліфікації. Дидактичний модуль
30 і 31 березня 2017 р. викладачі кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін: Д.М. Бодненко, О.М. Глушак, І.В. Машкіна, Т.І. Носенко, С.О. Семеняка, пройшли підвищення кваліфікації в межах дидактичного модуля. Метою модулю є покращення рівня педагогічної майстерності викладачів та розширення їхніх знань про сучасні можливості інформаційних технологій і методичного забезпечення освітнього процесу.
Заняття проводив О.Б. Жильцов, проректор з науково-методичної та навчальної роботи Університету, кандидат педагогічних наук, доцент.
У результаті опанування матеріалу дидактичного модуля слухачі отримали новітню інформацію про освітні програми та профілі, основні вимоги до їх розробки та представлення; з’ясували місце навчальної дисципліни в системі підготовки фахівця певної спеціальності; дізналися про особливості та способи реалізації навчання, що засноване на дослідженнях; здійснили апробацію сучасних он-лайн сервісів щодо розробки методичного забезпечення навчальних курсів.