26 травня 2018 року добіг кінця VIІI етап реалізації Соціального проекту «З Києвом і для Києва». Факультет інформаційних технологій та управління проводив на особиcтісно-орієнтованому напрямі наступні форми роботи: майстер-класи з комп’ютерної грамотності та ефективної роботи ПК та ІКТ-консультації.
Майстер-класи та ІКТ-консультації мали на меті ознайомити жителів Києва та Оболонського району зі світом комп’ютерних технологій та навчити основним поняттям і навичкам роботи з ПК, підвищити комп’ютерну грамотність слухачів даних курсів аби слухач курсів став впевненим користувачем ПК, зміг абсолютно безкоштовно спілкуватися з родичами за допомогою програми Skype, впевнено користуватися електронною поштою та соціальними мережами, працювати в офісному пакеті Microsoft Office.
Майстер-класи проводилися в двох групах, де працювали слухачі різних рівнів:
- початківці (заняття відвідували слухачі, які ще не були знайомі з ПК взагалі, або знали його на початковому рівні та не були впевненими користувачами, заняття велися на доступному рівні аби слухачі змогли в повному обсязі вивчити наданий матеріал);
- досвідчені (заняття відвідували впевнені користувачі MS Office, знали основи роботи з ПК, вміли користуватися стандартними програмами, заняття проводилися на високому рівні).
Навчальні групи працювали в комп’ютерних класах щосуботи з 10.00 до 12.00. Загальна кількість учасників заходів у рамках соціального проекту – киян склала 35 осіб, середня кількість слухачів – 27 осіб, середній вік слухачів курсів - 55-65 років.
Сподіваймося, що ІХ етап Соціального проекту «З Києвом і для Києва», який обов’язково стартує на початку нового навчального року, виявиться таким же вдалим як і нинішній.
Ми щиро вдячні студентам Факультету інформаційних технологій та управління, які виступили в ролі викладачів та наставників киян в рамках соціального проекту, а саме:
Білому Івану - студенту групи ІНб-1-14-4.0д
Будаєву Артему - студенту групи ІНб-1-14-4.0д
КорнієнкуАртему - студенту групи ІНб-1-14-4.0д
Корні Павлу - студенту групи ІНб-1-14-4.0д
Кравченку Олександру - студенту групи ІНб-1-14-4.0д
Мостовенко Євгену - студенту групи ІНб-1-14-4.0д
Фонарьову Дмитру - студенту групи ІНб-1-14-4.0д
а також науково-педагогічним працівникам:
Кучаковській Галині Андріївні, старшому викладачу кафедри інформаційних технологій та математичних дисциплін
Сабліній Мілані Андріївні, викладачу кафедри інформаційних технологій та математичних дисциплін.
Протягом 15 – 19 травня 2018 р. у польському місті Чешин проходила наукова конференція учасників міжнародного проекту «Компетенції викладачів вищої школи в епоху змін», який реалізовується за фінансової підтримки Вишеградського фонду. Наш Факультет у складі університетської команди представляв Прошкін В.В., доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін із доповіддю на тему: «Statistical toolkit for processing research results».
Дослідження, що проводиться дослідницькими командами чотирьох країн – України, Польщі, Словаччини та Чехії, має вже конкретні результати, що уможливлює зробити подальші компаративні висновки, визначати загальні тенденції розвитку компетентностей викладачів вищої школи.
24 – 25 квітня 2018 р. у Львівському національному університет імені Івана Франка проходів ІІ тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі знань (спеціальностей) «Математика та статистика. Прикладна математика (механіка)», у якому брали участь 53 учасники із різних університетів України. Нашу альма-матер представляла Олександра Локазюк, магістрантка 6 курсу спеціальності «Математика» Факультету інформаційних технологій та управління.
Олександра презентувала результати дослідження за темою: «Групова класифікація рівнянь типу нелінійної теплопровідності» в секції «Диференціальні рівняння та математична фізика».
За результатами змагань було визначено три перших місця в трьох наукових секціях. Серед переможців конкурсу й студентка-грінченківка!
Щиро вітаємо Олександру, її наукового керівника – Самойленка Валерія Григоровича, доктора фізико-математичних наук, професора кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін, а також наукового консультанта – Бойка Вячеслава Миколайовича, доктора фізико-математичних наук, старшого наукового співробітника Інституту математики НАН України з заслуженою перемогою й бажаємо нових наукових звершень!
Приємно зазначити, що на Всеукраїнському рівні це вже друга перемога студентів кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін у поточному році!
21 квітня 2018 р. на факультеті інформаційних технологій та управління Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся І етап Всеукраїнської студентської олімпіади з програмування 2018, який є 1/8 фіналу Міжнародної командної студентської олімпіади з програмування (ICPC - International Collegiate Programming Contest) під егідою Асоціації обчислювальної техніки (ACM - Association for Computing Machinery).
АСМ-ІСРС є найстарішою, наймасовішою і найпрестижнішою всесвітньою студентською олімпіадою, що викликає величезний інтерес серед студентів, які бачать своє майбутнє в сфері інформаційних технологій. Всеукраїнська студентська олімпіада з програмування є складовою частиною відбіркових змагань першості світу і проводиться за узгодженими з нею правилами (http://icpc.baylor.edu/). В 2018 році для участі у змаганням зареєструвалося понад 400 українських команд.
Особливостями цієї олімпіади є, по-перше, досвід командної роботи в умовах стислих термінів, обмежених ресурсів та складних задач. І по-друге, застосування навичок швидкого прийняття рішень, глибокої ерудиції в концептуальних питаннях алгоритмів і структур даних. Кожна команда складається з трьох учасників. Для вирішення 14 задач різної складності командам надається один комп’ютер і 5 годин. При цьому користуватися допоміжними джерелами інформації або електронними пристроями заборонено, тому учасники покладаються тільки на свої знання, вміння та командну підтримку. Перевірка розв'язків здійснюється автоматично через онлайн систему проведення олімпіад ejudge. Перемагає та команда, яка правильно вирішить максимальну кількість завдань за мінімальний час.
Перемога на цих змаганнях є показником сильних інтелектуальних можливостей студента, що підвищує привабливість випускника ВНЗ в очах потенційних роботодавців.
На базі університету цей захід проходить вперше, тому організатори хвилювались не менше, ніж учасники. Організаторам допомагала команда волонтерів – студенти факультету інформаційних технологій та управління, які зустрічали та реєстрували учасників, проводили їх на відкриття олімпіади.
Змагалось 13 команд із Київського національного торговельно-економічного університету, Національного університету «Києво-Могилянська академія», Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Університету державної фіскальної служби України, Київського професійного коледжу з посиленою військовою та фізичною підготовкою, Київського університету імені Бориса Грінченка.
На офіційному відкритті олімпіади з вітальним словом та побажаннями успіху виступила декан факультету інформаційних технологій та управління, заступник голови організаційного комітету, кандидат педагогічних наук Михацька Алла Валер’янівна.
Завідувач кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Литвин О.С. розповіла студентам про правила участі в олімпіаді, особливості її проведення та перспективи переможців.
Усім учасникам була надана комп’ютерна техніка однакової потужності, що забезпечило рівні умови змагань.
І почалась напружена робота...
Після напруженої п’ятигодинної роботи учасникам олімпіади оголосили результати і нагородили переможців.
Вважаємо, що І етап Всеукраїнської студентської олімпіади з програмування 2018 на базі Київського університету імені Бориса Грінченка пройшов успішно. Бажаємо нашим командам-учасникам успіхів в наступних етапах!
Дякуємо за підтримку та сприяння проректору з науково-методичної та навчальної роботи Жильцову Олексію Борисовичу, проректору з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності Морзе Наталії Вікторівні та працівникам Науково-дослідної лабораторії інформатизації освіти (завідувач - к.п.н., доцент Буйницька О.П.) за технічний та програмний супровід заходу.
Наказ МОН
Задачі - 2018 - І етап
Результати
14-15 квітня 2018 р. доцент кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Вембер Вікторія Павлівна та студенти-Інформатики 3 курсу Тетяна Бурдун, Олександра Ільющенко і Олена Павлівська відвідали цікавий захід: Apple в освіті.
В рамках заходу було висвітлено досвід навчальних закладів, які працюють за програмою "1 учень - 1 пристрій" з використанням планшетів iPad та ноутбуків MacBook Air. Проведено два практичні тренінги, на яких розглянули особливості використання в навчальному процесі додатків Book Creator, ChatterPix, Pic Collage, Green Screen та ін., а також особливу увагу було приділено формуванню навичок програмування мовою Swift в ігровому навчальному середовищі Playgrounds.
Відповідно до навчального плану напряму підготовки 6.040302 «Інформатика*» студенти ІІІ курсу проходили практику з 12 березня по 07 квітня 2018 року. Практика передбачає формування потреби у студентів осмисленого опанування й усвідомлення практичної значущості професійних знань, підготовку до діяльності вчителя, набуття комплексу професійних умінь та навичок, виховання стійкого інтересу до педагогічної діяльності. Вона спрямована на розвиток у студентів умінь, навичок застосовувати сучасні засоби і методи навчання.
Педагогічна практика (навчальна) передбачає:
- ознайомлення з базою практики (середня загальноосвітня школа, спецшкола (школа-інтернат), гімназія, ліцей, колегіум, загальноосвітня школа-інтернат тощо),
- спостереження та аналіз різних аспектів навчально-виховного процесу,
- допомогу вчителю у виготовленні дидактичних матеріалів до уроків,
- проведення фрагментів уроків або уроків повністю,
- проведення позакласних виховних заходів,
- проведення профорієнтаційних заходів,
- надання індивідуальної допомоги учням,
- здійснення навчально-методичної діяльності.
Основним завданням практики з педагогічної практики (навчальної) є:
- виховання стійкого інтересу до професії вчителя, переконаності в правильності
її вибору;
- формування цілісної наукової картини педагогічної діяльності;
- формування нового педагогічного мислення;
- формування професійних умінь і навичок, необхідних для успішного здійснення навчально-виховного процесу;
- розвиток потреби в самоосвіті й удосконалюванні професійних знань і вмінь;
- формування досвіду творчої педагогічної діяльності, дослідницького підходу
до педагогічного процесу;
- формування професійно значимих якостей особистості майбутнього вчителя
і його активної педагогічної позиції;
- надання допомоги освітнім установам у розв’язанні завдань виховання учнів.
Базами практики були НВК №141 “ОРТ”, спеціалізована школа № 194 “Перспектива”, гімназія №59 імені О.М. Бойченка, спеціалізована школа №214, український колеж ім. В.О. Сухомлинського. На базі цих навчальних закладів студенти мали змогу відточити свої навики в підготовці та проведенні занять, роботи з різними програмними засобами при вивчення інформатики та перейняти практичний досвід своїх старших наставників від бази практики. Таким чином закріпити набуті теоретичні та практичні знання в університеті в умовах реальної роботи в школі.
В процесі проходження практики студенти готували уроки, розробляли навчально-методичне забезпечення, електронні освітні ресурси для підтримки навчального процесу, проводили виховні та профорієнтаційні заходи.
10 – 12 квітня 2018 р. в Українській інженерно-педагогічній академії (м. Харків) проходив II етап Всеукраїнської студентської олімпіади з «Професійної освіти». Наш Університет представляла Гацько Валентина, студентка 6 курсу спеціальності «Математика» Факультету інформаційних технологій та управління. Наукові керівники: Прошкін В.В., доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін і Астаф’єва М.М., кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін.
Олімпіада проходила в три тури. I тур – теоретичний – вирішення тестових завдань. Він був спрямований на визначення рівня теоретичних знань конкурсантів з теорії та методики професійної освіти. IІ тур – творчий – розв’язання педагогічних задач та ситуацій професійної освіті. III тур – практичний – попередній розгляд і оцінювання дидактичного проекту заняття для студентів та демонстрація фрагменту заняття.
За результатами змагань Гацько В. посіла призове ІІІ місце.