29 квітня 2021 р. на базі Сумського державного педагогічного університету імен А.С. Макаренка відбувся ІІ етап Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Середня освіта (Інформатика)».
Наш Університет представляла Пєлєнко Юрія, студентка ІІІ курсу спеціальності «Комп’ютерні науки» Факультету інформаційних технологій та управління. Науковий керівник – Вембер В.П., кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних наук і математики Факультету інформаційних технологій та управління.
На розсуд конкурсної комісії було представлено роботу на тему: «Використання методів інтерактивного навчання на уроках інформатики». Результати дослідження впроваджено в освітній процес Броварської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6 та апробовано на науково-практичній конференції «Студентський науковий пошук – 2020» кафедри комп’ютерних наук і математики.
За результатами конкурсу Пєлєнко Юрія посіла І місце!
Вітаємо Юрію та її наукового керівника та бажаємо нових наукових звершень!
27 квітня 2021 р. на Факультеті інформаційних технологій та управління професорка з методики викладання математики Університету Гранади (Іспанія) Вероніка Альбенезе провела для студентів-математиків і магістрантів онлайн-заняття, присвячене геометричним побудовам і перетворенням на площині. Цей своєрідний майстер-клас, у якому, крім студентів, брали участь також викладачі кафедри комп’ютерних наук і математики, відбувся в рамках договору про академічну мобільність з університетом Гранади та за підтримки програми обмінів Європейського Союзу Еразмус+, яка надає можливість навчатися, проходити стажування чи викладати в іншій країні. Незвичність для української педагогічної практики була в тому, що таке заняття проводилося без традиційних геометричних інструментів – лінійки, циркуля. Студенти (присутні викладачі також були у ролі студентів) експериментували з аркушем паперу, згинаючи його певним чином, після чого «перекладали» мовою математики назву ліній згину і виконане перетворення, шукали відповідні інструменти та виконували побудову у віртуальному середовищі GeoGebra. Вони побачили практичну реалізацію стратегії «м’якого» (можна сказати, навіть, «мовчазного») навчання, коли викладач був лише ненав’язливим і дуже ощадним консультантом, спрямовуючи розвиток думки студента у правильному напрямку, стимулюючи їх рух вперед, до мети. Усе решта студенти робили самі: експериментували, пробували «власними руками», досліджували, висловлювали гіпотези і перевіряли їх.
Зі слів студентів така методика вивчення математичних понять, об’єктів та їх властивостей дуже корисна і захоплююча, особливо, в умовах он-лайн класу.
Заняття було цікавим як для студентів, так і для викладачів, і ми сподіваємось, що наша співпраця із Веронікою продовжиться.
27 квітня 2021 р. відбулося заняття Наукового товариства ФІТУ на тему: «Використання методів математичної статистики в наукових дослідженнях». Заняття провів Прошкін В.В., доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри комп’ютерних наук і математики.
Під час зустрічі студенти ознайомилися з основними вимогами до використання математичної статистики при реалізації наукових досліджень, розібрали низку практичних завдань, навчилися працювати зі статистичними критеріями за допомогою табличного процесора Microsoft Excel.
20 квітня 2021 р. для студентів-математиків і магістрантів відбулась гостьова лекція Годованюк Тетяни Леонідівни, доктора педагогічних наук, професора кафедри вищої математики та методики навчання математики, проректора з наукової роботи Уманського державного педагогічного університету імені П. Тичини. У межах лекційного заняття на тему: «Розвиток чотирьох «К» у системі методичної підготовки майбутніх учителів математики» було представлено основні тренди шкільної математичної освіти та вимоги до сучасного вчителя математики, розкрито таємницю чотирьох «К», на яких базується робота сучасного вчителя, – креативність, комунікативність, критичне мислення та командна робота.
До зустрічі також доєдналися викладачі кафедри природничо-математичної освіти і технологій Інституту післядипломної освіти та циклової комісії економіко-математичних дисциплін і менеджменту Фахового коледжу «Універсум» нашого Університету.
14 квітня 2021 р. для наших студентів і магістрантів спеціальності 111 Математика заняття провів кандидат фізико-математичних наук Тарас Тимошкевич, автор онлайн-проєкту «Математика як інструмент мислення», засновник фізико-математичної школи «Мудрамакітра».
Під час заняття наші студенти відточували свої навички застосовувати один із фундаментальних інструментів, який використовується як в елементарній, так і у вищій математиці, – встановлювати взаємно-однозначні відповідності й порівнювати множини, не підраховуючи кількість елементів в кожній з них.
Легкі на перший погляд задачі виявились зовсім не легкими, але нашим студентам вдалось під керівництвом Тараса розв’язати майже всі. Шкода тільки, що часу забракло для всіх підготовлених для нас задач, пара промайнула як одна хвилина.
Дуже дякуємо нашому гостю та сподіваємось на наступні зустрічі із цікавими задачами для наших математиків і всіх, хто закоханий в математику!
До речі, пропонуємо «для задоволення» ( ©Тарас Тимошкевич) розв’язати задачу: серед чисел від 2 до 2021 яких чисел більше – простих чи кратних трьом?
Із щирою скорботою повідомляємо, що 29 березня, на 58-му році життя пішов у вічність завідувач кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки, доктор технічних наук, професор Володимир Леонідович Бурячок.
Його життя було яскравим прикладом високої працездатності, самовідданості справі та цілеспрямованості.
Володимир Леонідович Бурячок був членом Вченої ради Університету, Галузевої експертної ради Національного агентства забезпечення якості вищої освіти за галуззю 12 «Інформаційні технології», багато років був секретарем підкомісії 125 «Кібербезпека» НМК №8 Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, головним редактором електронного науково-технічного видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка» Київського університету імені Бориса Грінченка, членом спеціалізованої ради Д 26.062.17 при Національному авіаційному університеті. Приймав активну участь у роботі професійних об’єднань за спеціальністю «Кібербезпека», зокрема, був членом Міжнародного товариства «Internet Society» та членом Міжнародного союзу електрозв’язку.
В.Л. Бурячок був нагороджений Почесною Грамотою Кабінету Міністрів України, Медаллю Бориса Грінченка «За особистий внесок у розвиток Університету», останні 3 роки поспіль отримував відзнаку «Лідер року» Університету Грінченка за високі показники в науково-педагогічній діяльності.
Володимир Леонідович народився 26 жовтня 1963 року в місті Лутугіне Луганської області.
Після закінчення Київського вищого інженерного радіотехнічного училища протиповітряної оборони у 1985 році отримав кваліфікацію воєнного інженера-математика і працював інженером-програмістом з 1985 по 1992 роки у Науково-дослідному інституті в Казахстані.
З 1992 по 2007 роки працював на посаді провідного наукового співробітника та начальника науково-дослідного відділу Центрального науково-дослідного інституту озброєння та військової техніки ЗС України в м. Києві.
У 2007-2013 роках працював начальником науково-дослідного управління в Науково-дослідному інституті Головного управління розвідки Міністерства оборони України, професором (за сумісництвом) в Національному авіаційному університеті.
З 2013 по 2017 роки працював на посаді завідувача кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки в Державному університеті телекомунікацій, м. Київ.
З вересня 2017 року працював на посаді завідувача кафедри інформаційної та кібернетичної безпеки Київського університету імені Бориса Грінченка.
Він є автором понад 250 наукових та навчально-методичних праць з кібербезпеки та інформаційних технологій, з них понад 50 наукових праць проіндексовані в міжнародних наукометричних базах.
Життя Володимира Леонідович – приклад порядної людини, талановитого організатора, педагога, науковця, керівника. Він був людиною самовідданої праці, людяності та щирості, завжди користувався заслуженою повагою серед колег і студентів.
Київський університет імені Бориса Грінченка висловлює щире співчуття рідним і близьким, колегам та всім, хто знав Володимира Леонідовича. Світла пам'ять…
25 березня 2021 року на засіданні Вченої ради Університету Грінченка затверджено звіт про виконання наукової теми кафедри комп’ютерних наук і математики Факультету інформаційних технологій та управління “Теоретичні та практичні аспекти використання математичних методів та інформаційних технологій в освіті і науці” (реєстраційний номер 0116U004625, термін виконання: 2016 – 2021 рр., керівник: О.С. Литвин, кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник).
Теоретичне та практичне значення результатів полягає у створенні нових математичних знань теоретичного та прикладного характеру, розробці й удосконаленню апаратно програмних засобів автоматизованих систем керування; у розробці методологій їх впровадження в освітній процес вищої та загальної середньої школи та використання у фундаментальних та прикладних наукових дослідженнях.
Результати дослідження впроваджено в освітній процес Київського університету імені Бориса Грінченка та інших закладів вищої й загальної середньої освіти, використовуються у фундаментальних та прикладних дослідженнях в науково-дослідних інститутах Національної академії наук України.
Основні результати наукових досліджень були апробовані на міжнародних та всеукраїнських конференціях, зокрема, на організованих і проведених науково-педагогічними працівниками кафедри Всеукраїнській науково-практичній конференції «Теоретико-практичні проблеми використання математичних методів та комп’ютерно-орієнтованих технологій в освіті та науці» (2017, 2018, 2021 рр.) та Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих науковців «Інформаційні технології» (щороку).
За результатами дослідження підготовлено 11 колективних монографій, 195 статей, з них 92 – у виданнях, що індексуються в НМБД Scopus та Web of Sciense, 28 посібників та підручників, отримано 11 свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір та 4 патенти на винахід. Підготовлено колективну монографію «Теоретичні і практичні аспекти використання математичних методів та інформаційних технологій в освіті і науці», в якій представлено основні наукові та практичні результати з наступних напрямів: математичне та комп’ютерне моделювання, апаратно-програмні засоби автоматизованих систем керування, використання цифрових технологій в освітньому процесі. Протягом виконання наукової теми аспірантами захищено 4 кандидатські дисертації.
Результатів роботи можуть бути використані іншими закладами освіти при розробці освітніх програм, навчальних планів, навчально-методичних матеріалів, електронних навчальних курсів для викладання інформатичних і математичних дисциплін студентам різних спеціальностей, особливо, під час навчання у дистанційному та змішаному форматах; фундаментальних та прикладних наукових дослідженнях в математиці, комп’ютерних науках, економіці, фізиці, медицині та ін.
Перспективи подальших досліджень вбачаються в обґрунтуванні та розробленні теоретичних і методологічних засад використання цифрових технологій та математичних моделей в сучасному суспільстві знань; упровадженні результатів наукових досліджень в контексті соціальної або комерційної привабливості на трьох рівнях: інституційному, регіональному та національному.
Звіт про науково-дослідну роботу