Події кафедри

11 травня 2021 р. на базі Криворізького державного педагогічного університету проведено IV Міжнародну наукову конференцію з питань використання доповненої реальності в освіті «Aredu – 2021». Наш Факультет представляла наукова команда кафедри комп’ютерних наук і математики: О. Литвин, В. Прошкін, Д. Бодненко, В. Білоус, Д. Горбатовський.

Науковцями було представлено досвід розроблення мобільного додатку з фізики та розкрито  методику його використання в процесі фахової підготовки студентів спеціальностей «Математика», «Комп’ютерні науки», «Кібербезпека». За результатами конференції буде надруковано збірник, що індексується у НМБ Scopus.

 

25 березня 2021 року на засіданні Вченої ради Університету Грінченка затверджено звіт про виконання наукової теми кафедри комп’ютерних наук і математики Факультету інформаційних технологій та управління “Теоретичні та практичні аспекти використання математичних методів та інформаційних технологій в освіті і науці” (реєстраційний номер 0116U004625, термін виконання: 2016 – 2021 рр., керівник: О.С. Литвин, кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник).

Теоретичне та практичне значення результатів полягає у створенні нових математичних знань теоретичного та прикладного характеру, розробці й удосконаленню апаратно програмних засобів автоматизованих систем керування; у розробці методологій їх впровадження в освітній процес вищої та загальної середньої школи та використання у фундаментальних та прикладних наукових дослідженнях.

Результати дослідження впроваджено в освітній процес Київського університету імені Бориса Грінченка та інших закладів вищої й загальної середньої освіти, використовуються у фундаментальних та прикладних дослідженнях в науково-дослідних інститутах Національної академії наук України.

Основні результати наукових досліджень були апробовані на міжнародних та всеукраїнських конференціях, зокрема, на організованих і проведених науково-педагогічними працівниками кафедри Всеукраїнській науково-практичній конференції «Теоретико-практичні проблеми використання математичних методів та комп’ютерно-орієнтованих технологій в освіті та науці» (2017, 2018, 2021 рр.) та Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих науковців «Інформаційні технології» (щороку).

За результатами дослідження підготовлено 11 колективних монографій, 195 статей, з них 92 – у виданнях, що індексуються в НМБД Scopus та Web of Sciense, 28 посібників та підручників, отримано 11 свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір та 4 патенти на винахід. Підготовлено колективну монографію «Теоретичні і практичні аспекти використання математичних методів та інформаційних технологій в освіті і науці», в якій представлено основні наукові та практичні результати з наступних напрямів: математичне та комп’ютерне моделювання, апаратно-програмні засоби автоматизованих систем керування, використання цифрових технологій в освітньому процесі. Протягом виконання наукової теми аспірантами захищено 4 кандидатські дисертації.

Результатів роботи можуть бути використані іншими закладами освіти при розробці освітніх програм, навчальних планів, навчально-методичних матеріалів, електронних навчальних курсів для викладання інформатичних і математичних дисциплін студентам різних спеціальностей, особливо, під час навчання у дистанційному та змішаному форматах; фундаментальних та прикладних наукових дослідженнях в математиці, комп’ютерних науках, економіці, фізиці, медицині та ін.

Перспективи подальших досліджень вбачаються в обґрунтуванні та розробленні теоретичних і методологічних засад використання цифрових технологій та математичних моделей в сучасному суспільстві знань; упровадженні результатів наукових досліджень в контексті соціальної або комерційної привабливості на трьох рівнях: інституційному, регіональному та національному.

 

Звіт про науково-дослідну роботу

25.03.2021 в рамках освітнього фестивалю управлінської майстерності «KyivEdFest» кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри компютерних наук і математики Вембер Вікторія Павлівна провела онлайн-семінар для педагогічних працівників ЗЗСО м.Києва «Формувальне оцінювання та цифрові інструменти для його реалізації».

Учасники ознайомилися з поняттям формувального оцінювання та його особливостями, стратегіями оцінювання, цілями формувального оцінювання на різних етапах заняття – перед початком роботи, в процесі роботи та наприкінці заняття, структурою процесу формувального оцінювання, а також прикладами цифрових інструментів, класифікованих в різні групи інструментів, з визначенням для яких цілей формувального оцінювання вони можуть бути застосовані. Одним з видів формувального оцінювання є пірінгове оцінювання – на семінарі було розглянуто особливості цього виду оцінювання, а також наведено приклади цифрових ресурсів, які можуть бути використані для пірінгового оцінювання.

 

9 березня 2021 відбувся вебінар, який було організовано в межах міжнародного проєкту PLATINUM (Партнерство для навчання та викладання математики в університеті - Erasmus+ KA203 Strategic Partnerships for higher education Project “Partnership for Learning and Teaching in University Mathematics” (2018-1-NO01-KA203-038887). До заходу долучились понад 150 учасників з різних країн світу.

Під час вебінару було представлено інтелектуальні результати проєкту та приклади завдань з математики на основі дослідницько-орінтованого підходу, розроблених та апробованих в університетах-партнерах з Великобританії, Іспанії, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, України та Чехії.

Основні доповіді виголошували: академічний керівник проєкту професор Барбара Яворскі (Університет Лафборо), запрошений спікер професор Мішель Аріті (Паризький університет Дідро) та професор Рейнхард Хохмут (Університет Лейбніца, Ганновер).

Приклад завдання для відкритого inquiry під час вивчення теми: «Числові ряди» для студентів 1 курсу спеціальності «Математика» від команди з Київського університету імені Бориса Грінченка представляла Оксана Глушак.

 

24 лютого 2021 року студенти спеціальностей факультету зустрічались із фахівцем з аналітики даних Іваном Бугаєнком (Senior Tableau Developer at IAG GBS, спеціаліст в Tableau, PL/SQL, Data Warehousing, Business Intelligence). Говорили про те, що таке Business Intelligence (BI) та у яких сферах його застосовують, дізнались головне про дата-аналітику та її інструменти. Іван поділився практичними кейсами аналітики даних. 
Зустріч була дуже цікавою для студентів всіх спеціальностей, бо кожен студент почув важливе для себе та розвитку своєї кар'єри в цьому напрямі. Наприклад, математикам Іван уточнив, які математичні методи використовують для аналізу великих даних, для студентів - менеджерів - яка користь для управління підприємством від добре організованих та представлених даних тощо.
Питань було до спікера багато і домовились, що на одній лекцій спілкування не закінчується, тому обов'язково будуть такі зустрічі й надалі.