Події кафедри

МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ТА ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ: перші кроки COUL-проєкту13 березня 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

 

У межах співпраці між Київським столичним університетом імені Бориса Грінченка, Інститутом математики НАН України, Київським національним університетом імені Тараса Шевченка, та Інститутом цифровізації освіти НАПН України 13 березня 2025 року відбулася перша зустріч у рамках української ініціативи COUL-проєкту «Математичне моделювання та штучний інтелект». Ця подія стала результатом попереднього навчання й обміну досвідом, зокрема участі у AMU Summer School «Internationalization and Internationalization at Home through Virtual Exchange: Creating a Motivating Environment for Collaborative Online International Learning (COIL)», що проходила в Університеті Адама Міцкевича (м. Познань, Польща).

До участі в проєкті долучилися студенти Університету Грінченка, які навчаються за спеціальностями «Комп’ютерні науки» та «Математика», а також студенти механіко-математичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, які опановують освітню програму «Математика (середня освіта)». Свою наукову експертизу до співпраці внесли й аспіранти Інституту математики НАН України та Інституту цифровізації освіти НАПН України, чиї дослідження охоплюють математичне моделювання, штучний інтелект і цифровізацію наукової діяльності. Організаторами проєкту стали досвідчені науковці та викладачі: Марина Грисенко, доцент кафедри загальної математики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Оксана Глушак, доцент кафедри комп’ютерних наук Університету Грінченка, та Олександра Локазюк, старший викладач кафедри математики і фізики Університету Грінченка, а також молодший науковий співробітник відділу математичної фізики Інституту математики НАН України.

Перша зустріч дала змогу учасникам познайомитися, сформувати міжінституційні команди та визначити свої ролі у спільній роботі. Це стало важливим кроком до ефективної співпраці, обміну знаннями та набуття практичного досвіду в галузі математичного моделювання та штучного інтелекту.

З нетерпінням очікуємо на наступні зустрічі та перші результати спільної роботи!

#FITM_conf

SDG 17 min SDG 04 min

Global Game Jam 2025: коли ігри стають інструментом боротьби  з дезінформацією20-26 січня 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

 

 

З 20 по 26 січня 2025 року відбувся Global Game Jam – міжнародний ігровий хакатон, що об’єднує розробників, дизайнерів, сценаристів та ентузіастів відеоігор з усього світу. Цьогорічна подія була зосереджена на розробці ігор, що розвивають критичне мислення та медіаграмотність, особливо в епоху інформаційних маніпуляцій.

Київський столичний університет Імені Бориса Грінченко уперше став комунікаційним центром Global Game Jam і локацією для розробників, серед яких були наші викладачі, студенти і випускники. Ми були раді як постійним учасникам, так і новачкам, які долучилися до нас вперше. Атмосфера заходу сприяла живому та глибокому спілкуванню, адаптації до викликів сучасності та створенню унікальних ігрових проєктів.

26 січня відбувся фінальний етап заходу, де учасники презентували концепти та прототипи своїх відеоігор. Серед найяскравіших вражень, які відзначали учасники:
відчуття «потоку» під час роботи і бажання розвивати свої проєкти далі, а ще обмін ідеями та спілкування з однодумцями. Деякі прототипи вже були настільки продумані, що в них хотілося грати негайно.

Особливо мотивувало те, що учасники, які створювали ігри з акцентом на медіаграмотність та критичне мислення, можуть подати свої проєкти на Ctrl+Alt+Disinfo – грантову програму з серйозним призовим фондом. Це чудова можливість для розвитку ігор, що навчають критично оцінювати інформацію та протидіяти маніпуляціям.

Global Game Jam – це щорічна подія, яка традиційно проходить в останні вихідні січня. Для нас це був цінний досвід, який ми хочемо не лише повторити, а й розширити у 2026 році.

Дякуємо всім учасникам за неймовірну атмосферу
та чекаємо на вас в Університеті Грінченка наступного року!

#stud_events

 SDG 17 min SDG 04 min

Студентська наука – простір для інновацій, творчості та розвитку, де молоді дослідники можуть реалізовувати свої ідеї, брати участь у проєктах і представляти здобутки на конференціях. Це унікальна можливість знайти своє покликання, розширити горизонти знань і закласти фундамент для майбутньої кар’єри.

Розуміння цієї важливості сприяло створенню Наукового товариства на Факультеті інформаційних технологій та математики. Метою його діяльності є забезпечення сприятливих умов для науково-дослідної роботи та інноваційної діяльності студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Університету, а також об’єднання їхніх зусиль для вирішення актуальних проблем сучасної науки.

18 грудня 2024 року на засіданні Вченої ради Факультету затверджено звіт про роботу НТ ФІТМ за 2024 рік. Результати представила Катерина Груздьова, голова НТ ФІТМ у 2023-2024 н.р.

Серед здобутків наших студентів варто відзначити 2 місце на ІІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади з програмування, який є півфіналом у південно-східній Європі Студентської першості світу з програмування (SEERC 2024); успішне проходження відбіркового етапу до хакатону «Інновації у сфері глибоких технологій».

Члени НТ ФІТМ брали участь у заходах проєкту «Школа академічної доброчесності». За ініціативи НТ ФІТМ на Факультеті було проведено вебінари «Запобігання порушенням академічної доброчесності» та «Деякі аспекти захисту об’єктів інтелектуальної власності».

Наукові здобутки студентів були представлені на конференціях: «Інформаційні технології – 2024», «Студентський науковий пошук – 2024», «Інформаційні технології і автоматизація – 2024» та ін. Ще одним важливим майданчиком для апробації магістерських та аспірантських досліджень стало електронне фахове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», засноване кафедрою інформаційної та кібернетичної безпеки ім. професора Володимира Бурячка.

Наукове товариство ФІТМ і надалі сприятиме розвитку наукових ініціатив, підтримці молодих дослідників та створенню нових можливостей для професійного зростання. Віримо, що наступний рік принесе ще більше досягнень і відкриттів!

#stud_science

Якісна освіта

 

icpc.foundationВітаємо команду genius_People_KSUBG – срібних призерів ІІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з програмування, який є півфіналом у південно-східній Європі Студентської першості світу з програмування (SEERC 2024), який відбувся 16-17 листопада 2024 року. Міжнародна командна студентська першість з програмування (ICPC – International Collegiate Programming Contest) проводиться під егідою Асоціації обчислювальної техніки (ACM). До регіону входять такі країни: Албанія, Болгарія, Кіпр, Греція, Македонія, Молдова, Румунія, Сербія, Туреччина та Україна і близько 100 команд відібрано для участі в SEERC 2024 за результатами І та ІІ етапів національних конкурсів.

Наша команда у складі Дениса ЖИРНОВА (капітан команди), група МАб-1-24-4.0д, Євгенія КОНОВАЛА, група ІНб-1-23-4.0д та Данила ПІГІДИ, група ІНб-1-23-4.0д (тренер команди – Владислав ЯСКЕВИЧ) достойно впоралась із надскладними завданнями ІІІ етапу.

Ми пишаємось вами та бажаємо подальших успіхів!

#stud_events

SDG 04 min

 

Команда genius_People_KSUBG Київського столичного університету імені Бориса Грінченка виборола 2 місце на II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади з програмування (Північний регіон) який відбувся 20 жовтня 2024 року.

Команда у складі студентів спеціальностей 111 Математика та 122 Комп’ютерні науки Жирнова Дениса, Коновала Євгенія, Новікова Богдана та Пігіди Данила (тренер – доцент кафедри комп’ютерних наук Яскевич В.О.) чудово впоралась із непростими завданнями і запрошена до участі в наступному ІІІ етапі.

 

Всеукраїнська студентська олімпіада з програмування є творчим змаганням з теоретичної та практичної підготовки студентів у мистецтві комп’ютерної алгоритмізації та створення ефективних програм, що реалізують обрані алгоритми. Олімпіада входить до структури студентської Першості світу з програмування ICPC, що проводиться між ЗВО усього світу, за узгодженими з її вимогами правилами.

Третій етап, відбірковий для участі у Міжнародній студентській першості світу з програмування, відбудеться 16-17 листопада 2024 року на базі Львівського національного університету імені Івана Франка. Бажаємо успіху нашій команді!!!

#stud_events
#stud_science

Вітаємо нашу команду з успіхом на ІІ етапі Всеукраїнської студентської  олімпіади з програмування!

 

SDG 04 min