Події кафедри

 

24 – 25 квітня 2018 р. у Львівському національному університет імені Івана Франка проходів ІІ тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі знань (спеціальностей) «Математика та статистика. Прикладна математика (механіка)», у якому брали участь 53 учасники із різних університетів України. Нашу альма-матер представляла Олександра Локазюк, магістрантка 6 курсу спеціальності «Математика» Факультету інформаційних технологій та управління.

Олександра презентувала результати дослідження за темою: «Групова класифікація рівнянь типу нелінійної теплопровідності» в секції «Диференціальні рівняння та математична фізика».

За результатами змагань було визначено три перших місця в трьох наукових секціях. Серед переможців конкурсу й студентка-грінченківка!

Щиро вітаємо Олександру, її наукового керівника – Самойленка Валерія Григоровича, доктора фізико-математичних наук, професора кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін, а також наукового консультанта – Бойка Вячеслава Миколайовича, доктора фізико-математичних наук, старшого наукового співробітника Інституту математики НАН України з заслуженою перемогою й бажаємо нових наукових звершень!

Приємно зазначити, що на Всеукраїнському рівні це вже друга перемога студентів кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін у поточному році!

 

    14-15 квітня 2018 р. доцент кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Вембер Вікторія Павлівна та студенти-Інформатики 3 курсу Тетяна Бурдун, Олександра Ільющенко і Олена Павлівська відвідали цікавий захід: Apple в освіті.

    В рамках заходу було висвітлено досвід навчальних закладів, які працюють за програмою "1 учень - 1 пристрій" з використанням планшетів iPad та ноутбуків MacBook Air. Проведено два практичні тренінги, на яких розглянули особливості використання в навчальному процесі додатків Book Creator, ChatterPix, Pic Collage, Green Screen та ін., а також особливу увагу було приділено формуванню навичок програмування мовою Swift в ігровому навчальному середовищі Playgrounds.

    Відповідно до навчального плану напряму підготовки 6.040302 «Інформатика*» студенти ІІІ курсу проходили практику з 12 березня по 07 квітня 2018 року. Практика передбачає формування потреби у студентів осмисленого опанування й усвідомлення практичної значущості професійних знань, підготовку до діяльності вчителя, набуття комплексу професійних умінь та навичок, виховання стійкого інтересу до педагогічної діяльності. Вона спрямована на розвиток у студентів умінь, навичок застосовувати сучасні засоби і методи навчання.

    Педагогічна практика (навчальна) передбачає:

-       ознайомлення з базою практики (середня загальноосвітня школа, спецшкола (школа-інтернат), гімназія, ліцей, колегіум, загальноосвітня школа-інтернат тощо),

-       спостереження та аналіз різних аспектів навчально-виховного процесу,

-       допомогу вчителю у виготовленні дидактичних матеріалів до уроків,

-       проведення фрагментів уроків або уроків повністю,

-       проведення позакласних виховних заходів,

-       проведення профорієнтаційних заходів,

-       надання індивідуальної допомоги учням,

-       здійснення навчально-методичної діяльності.

    Основним завданням практики з педагогічної практики (навчальної) є:

-       виховання стійкого інтересу до професії вчителя, переконаності в правильності
її вибору;

-       формування цілісної наукової картини педагогічної діяльності;

-       формування нового педагогічного мислення;

-       формування професійних умінь і навичок, необхідних для успішного здійснення навчально-виховного процесу;

-       розвиток потреби в самоосвіті й удосконалюванні професійних знань і вмінь;

-       формування досвіду творчої педагогічної діяльності, дослідницького підходу
до педагогічного процесу;

-       формування професійно значимих якостей особистості майбутнього вчителя
і його активної педагогічної позиції;

-       надання допомоги освітнім установам у розв’язанні завдань виховання учнів.

    Базами практики були НВК №141 “ОРТ”, спеціалізована школа  № 194 “Перспектива”, гімназія №59 імені О.М. Бойченка, спеціалізована школа №214, український колеж ім. В.О. Сухомлинського. На базі цих навчальних закладів студенти мали змогу відточити свої навики в підготовці та проведенні занять, роботи з різними програмними засобами при вивчення інформатики та перейняти практичний досвід своїх старших наставників від бази практики. Таким чином закріпити набуті теоретичні та практичні знання в університеті в умовах реальної роботи в школі.

      В процесі проходження практики студенти готували уроки, розробляли навчально-методичне забезпечення, електронні освітні ресурси для підтримки навчального процесу, проводили виховні та профорієнтаційні заходи.

 10 – 12 квітня 2018 р. в Українській інженерно-педагогічній академії (м. Харків) проходив II етап Всеукраїнської студентської олімпіади з «Професійної освіти». Наш Університет представляла Гацько Валентина, студентка 6 курсу спеціальності «Математика» Факультету інформаційних технологій та управління. Наукові керівники: Прошкін В.В., доктор педагогічних наук, професор кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін і Астаф’єва М.М., кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін.

Олімпіада проходила в три тури. I тур – теоретичний – вирішення тестових завдань. Він був спрямований на визначення рівня теоретичних знань конкурсантів з теорії та методики професійної освіти. IІ тур – творчий – розв’язання педагогічних задач та ситуацій професійної освіті. III тур – практичний – попередній розгляд і оцінювання дидактичного проекту заняття для студентів та демонстрація фрагменту заняття.

За результатами змагань Гацько  В. посіла призове ІІІ місце.

 

    3 квітня 2018 р. відбулася звітна конференція із захистом переддипломної (педагогічної) практики студентів ІV курсу групи МАб-1-14-4.0д під керівництвом старшого викладача СкоробрещукГ.М., кафедри інформаційних технологій і математичних дисциплін Факультету інформаційних технологій та управління.

   Педагогічна практика (переддипломна) тривала 6 тижнів: з 12.02 по 24.03 2018 р. та передбачала різноаспектну самостійну діяльність студентів на робочому місці вчителя математики та класного керівника. Метою переддипломної практики було формування у майбутніх учителів професійних умінь та навичок та їхньої готовності до професійної педагогічної діяльності.

   Базами для проведення практик були загальноосвітні навчальні заклади м. Києва та Київської області.

    Зміст практики (переддипломної) педагогічної в школі передбачав ті ж складові, що й педагогічна практика (навчальна), але з урахуванням особливостей професійно-педагогічної діяльності вчителя-математика та класного керівника, що зумовлює різноманітність форм, методів, засобів навчання основних фахових предметів, забезпечення викладання навчальних предметів відповідно до профілю навчання або спеціалізації, здійснення профорієнтаційної роботи, підготовку старшокласників до зовнішнього незалежного оцінювання. Таким чином відбувалося ускладнення й урізноманітнення за предметом, змістом і характером діяльності студентів, які перебували на переддипломній педагогічній практиці.

Основним завданням практики було набуття навичок прийняття самостійних рішень під час проведення навчально-виховної, організаційної та дослідницької роботи в реальних умовах загальноосвітніх закладів.

Після проходження практики студенти вчасно подали усю необхідну документацію на кафедру.

В цілому практика пройшла успішно. Студенти були задоволені та вражені насиченістю програми та різноманітністю завдань, який виконує вчитель в школі! В результаті проходження практики студенти змінили власну точку зору в позитивну сторону щодо професії вчителя, і навіть дехто з них виявили бажання зв’язати свою професійну кар’єру з викладацькою діяльністю.