У середу і четвер 20 та 21 вересня 2017 року для студентів Факультету інформаційних технологій та управління за ініціативи проректора з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності, доктора педагогічних наук, професора, член-кореспондента НАПН України Морзе Наталії Вікторівни пройшла серія занять із викладачами кафедри інформатики Університету Константина Філософа у Нітрі, Словаччина (Department of Informatics Faculty of Natural Sciences Constantine the Philosopher University in Nitra).
Перша лекція, яку провів Peter Svec, PhD., була присвячена важливим та надактуальним питанням захищеності та аноміності користувачів в мережі Інтернет, специфіці розміщення та доступності матеріалу на різних рівнях мережі (так звані Deep Web і Dark Web).
Слухачі із цікавістю дізнались про доступ і пошук в прихованих рівнях, вміст яких за жодних обставин не індексують стандартні пошукові онлайн-системи, а діяльність захищена спеціальними засобами від прослідковування, та різні інструментарії “хитрощів” веб-простору. Студенти завдяки поштовій службі Gmail визначали IP- адреси свої комп’ютерів, переглядали розширені коди поштового клієнту, налаштовували та використовували VPN, дізнавалися провайдерів служб VPN, типи шифрувань повідомлень. Також були представлені клієнти анонімних листів з можливістю заданого часу відправки, системи розпізнавання фотографій по EXIF та місцеположенню, описані принципи дії тунелів VPN, та його можливості.
Наступного дня студенти-першокурсники спеціальності "Комп'ютерні науки" мали нагоду познайомитись із найменшим інтелектуальним роботом Ozobot на майстер-класі Martin Cápay, PhD. Це робот розміром в кілька кубічних сантиметрів, який пересувається по розмальованому аркушу або екрану смартфона чи планшета і здатний розпізнавати зображення, реагуючи на колірні зміни. Кишеньковий робот з можливістю працювати на фізичних і цифрових платформах об'єднує світ робототехніки і світ ігор, що робить його унікальним і незвичайним.
Учасникам було запропоновано об’єднатися у команди для програмування роботів на певні дії, які “металеві друзі” успішно виконували
Робота із таким цікавим пристроєм викликала жвавий інтерес у студентів, які з великим ентузіазмом підійшли до справи і виявились не тільки хорошими робототехніками, а й художниками, створюючи рисунки для руху робота.
Слід відмітити, що заняття проходили у дружній і невимушеній обстановці, із безліччю питань від студентів, обговоренням та пропозиціями. Дякуємо шановним Петеру і Мартіну за інформативну, цікаву і корисну співпрацю та сподіваємось на наступні зустрічі!