18-20 лютого 2025 року
Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Сталий розвиток суспільства неможливий без якісної освіти. Саме вона формує критично мислячих громадян, забезпечує інноваційний розвиток економіки та сприяє створенню ефективних державних інституцій. Освіта – це не просто передача знань, а й процес формування навичок, які відповідають сучасним викликам. Саме тому одним із основних напрямів освітньої політики є підвищення якості освітніх програм та їх відповідність сучасним вимогам ринку праці.
18 лютого 2025 року відбувся методичний семінар «Акредитація освітніх програм – робота без помилок». Захід об'єднав освітян, серед яких завідувачі кафедр та гаранти освітніх програм Факультету інформаційних технологій та математики. Модераторами семінару стали: Олексій Жильцов – проректор з науково-педагогічної роботи, Євген Антипін – завідувач НМЦ стандартизації і якості освіти Таїсія Бульба – завідувач НМЦ акредитації і ліцензування.
Під час семінару учасники розглянули оновлені вимоги щодо акредитації освітніх програм, а також обговорили важливі кейси, які допомагають забезпечити якість вищої освіти. Особливу увагу приділили питанням виявлення та усунення можливих недоліків під час реалізації освітніх програм.
Не менш важливим є вивчення та оцінка освітніх послуг, що надаються студентам. Саме тому 20 лютого 2025 року відбулася перша частина тренінгу дослідницького модуля «Застосування методу анкетування для вимірювання якості освітніх послуг». Тренером виступила доктор наук з державного управління, кандидат педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України Тетяна Лукіна.
На тренінгу були розглянуті питання: формулювання освітньої проблеми, мети та завдань дослідження якості освітніх послуг; проблема відбору показників та критеріїв оцінювання якості освітніх послуг та інші. Залучення методів соціологічного дослідження, зокрема анкетування, дозволяє отримати об’єктивні дані про ефективність навчального процесу, врахувати думки студентів і викладачів, а також своєчасно впроваджувати зміни для його покращення.
Такі заходи є важливою складовою внутрішньої системи забезпечення якості освіти в університетах, оскільки дозволяють удосконалювати освітній процес, робити його ефективнішим та більш конкурентоспроможним.